حکومت-فعلی-افغانستان-مردم-را-فریب-می-دهد

عبدالطیف پدارم نماینده مردم بدخشان درمجلس اعلام کرد :حکومت فعلی افغانستان هیچ مشروعیت قانونی نداشته بلکه بر خلاف قانون بناء شده و حق مردم را پایمال می نماید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان روز شنبه(12 حمل) درجمع خبرنگاران گفت: مردم باید هوشیار و بیدار باشند که دولت آنها را فریب داده و می دهد، رئیس جمهور دشمنان کشور را نه بلکه مردم را هشدار بر نابودی شان می دهد

پدرام تصریح نمود، حکومت برحال افغانستان هیچ مشروعیت قانونی نداشته بلکه بر خلاف قانون بناء شده و حق مردم را پایمال می نماید.

وی که مردم بدخشان را در مجلس نمایندگی می کند ، اظهار داشت : "افغانستان خط دیورند را به رسمیت شناخته و حق مسلم ماست که دور آن حصار کرده حفاظت نماید"

عبدالطیف پدرام اظهار داشت، تا زمانی که مرز دیورند گذرگاهی برای قاچاق ، خرید و فروش مواد مخدر و عبور و مرور تروریسم باشد ؛هر دو کشور افغانستان و پاکستان می توانند مناطق تحت کنترول خودشان را جهت حفاظت از خاک شان حصار کشیده و هیچ یک حق ندارد دیگری را محکوم به تجاوز در خاک دیگری نماید.

آقای پدرام افزود که حل مشکل مرزی میان افغانستان و پاکستان نه تنها منجر به استقرار ثبات در دو کشور بلکه در منطقه نیز خواهد شد.. او تاکید کرد که حزب کنگره‌ملی افغانستان دیورند را به عنوان مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان به رسمیت می‌شناسد.

او همچنان اضافه کرد، دیورند به یک خط ناموسی مبدل شده و هر کشوری که از خاک خود حفاظت نماید اتهام دخالت و تجاوز به آن زده می شود که این خلاف قانون همسایگی می باشد.

وی افزود: مردم باید بدانند که خط دیورند مرز هر دو کشور است و هیچ کدام نمی توانند آن را تنها متعلق به خود بداند.

آقای پدرام خواستار بیسج مردم در برابر دولت شد و علاوه کرد که مردم زمانی می توانند به حقوق خود دست یابند که در کنار هم از فریب کاری های دولت پرده بردارند.

پدرام علاوه کرد که پس از حصار کشی پاکستان، نه افغانستان ادعای مرزی و نه پاکستان به امورات داخلی کشور مداخله می‌تواند.
براساس گفته‌های پدرام با مشخص شدن مرز میان دو کشور، دیگر از قاچاق اسلحه، ورود نیروهای رادیکال و مخرب و ورود ترویستان جلوگیری خواهد شد.

درهمین حال چند روز قبل "قمر باجوا" رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با بیان‌اینکه ارتش پاکستان برای دفاع از کشورش، از تمامی امکانات ممکن، استفاده می‌کند، گفته بود که حصار کشی مرزی میان افغانستان و پاکستان شروع شده و مناطق مرزی «باجور» و «مهمند اجنسی» به دلیل تهدیدهای بالای امنیتی، در اولویت این حصار کشی قرار دارد.

گفتنی است که خط مرزی در زمان حکمرانی امیر عبدالرحمن خان در افغانستان، طی معاهده‌ای با هند تحت استعمار بریتانیا تعیین شد؛ اما بعد از به وجود آمدن کشور پاکستان، حکومت وقت افغانستان، این خط را به رسمیت نشناخت و هنوز بین دو کشور  بر سر این خط اختلافاتی وجود دارد که گاهی باعث بروز مشکلات جدی بین دو کشور گردیده‌است

حکومت فعلی افغانستان مردم را فریب می دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد