حکومت-نمی‌خواهد-انتخابات-سال-آینده-شفاف-برگزار-شود

انور الحق احدی، رئیس جبهه ملی نوین افغانستان می‌گوید: حکومت وحدت ملی قصد ندارد که انتخابات سال آینده شفاف و عاری از تقلب برگذار شود و برای همین مقصد وقت تلفی میکند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: انور الحق احدی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان امروز (یک شنبه 30 میزان) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: حکومت وحدت ملی وقت تلفی میکند و تصمیم ندارد که اصلاحات لازم را در نهادهای انتخاباتی وارد کند.

آقای احدی گفت: شماری از اعضای کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی مستقل نیستند و باید به جای این افراد کسانی دیگر معرفی شوند تا انتخابات سال پیش‌رو یک انتخابات شفاف و عاری از تقلب باشد.

رئیس جبهه ملی نوین بیان داشت: ثبت نام بایومتریک رای دهندگان تا هنوز از سوی حکومت عملی نشده است و جبهه ملی نوین از عدم شروع این روند نگران بوده و عملکرد حکومت را در این زمینه تقبیح میکند.

احدی گفت: جبهه ملی نوین افغانستان خواهان برقی شدن پروسه انتخابات از سوی حکومت است و اگر این پروسه شروع نگردد، انتخابات سال آینده شفاف برگزار نخواهد شد.

او تاکید کرد برکناری امام محمد وریماچ، رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات یک گام مثبت است و باید به جای این فرد کس معرفی گردد که مورد قبول ملت افغانستان باشد نه تنها حکومت وحدت ملی.

اما این درحالیست که آگاهان سیاسی می‌گویند: احزاب سیاسی همواره بالای حکومت انتقاد میکنند و هیچ راه بدیل برای حل مشکلات کشور ندارند و در دیگر کشورهای جهان زمانی احزاب سیاسی بالای حکومت انتقاد میکنند، راه بدیل نیز برای حل مشکلات جاری کشور شان دارند.

محمد آگل مجاهد آگاه سیاسی می‌گوید: احزاب سیاسی در افغانستان فقد بلد اند که بالای حکومت انتقاد کنند اما هیچ راه بدیل برای حل مشکلات جاری کشور ندارند.

مجاهد گفت: احزاب سیاسی باید طرح کارساز برای حل مشکلات کشور به دولت داشته ارائه کند اما احزاب سیاسی موجود در افغانستان هیچ کدام شان طرح کارساز برای حل مشکلات ندارند.

این آگاه سیاسی تاکید کرد: حزب جبهه نوین افغانستان امروز بالای اعضای کمیسیون انتخابات انتقاد دارند و این اگر یک عضوی این نهاد از حزب جبهه نوین باشد، دیگر انتقاد نیست چرا که منافع ملی نسبت به منافع شخصی اولویت ندارد.

اعضای نهادهای انتخاباتی بعد از مدت دو سال تاخیر در یک روند شفاف انتخاب شدند و اکنون شماری از احزاب سیاسی بالای اعضای این نهادها انتقاد دارند.

حکومت نمی‌خواهد انتخابات سال آینده شفاف برگزار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد