حکومت-وحدت-ملی-به-هیچ-یک-از-تعهدات-خود-عمل-نکرده-است

احمد ولی مسعود رئیس بنیاد احمد شاه مسعود می‌گوید؛ سران حکومت وحدت ملی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است و فقد به دنبال منافع شخصی خود هستند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ احمد ولی مسعود رئیس بنیاد احمد شاه مسعود امروز (دوشنبه 4 ثور) در برنامه "فراخوان اجندای ملی" در کابل گفت؛ سران حکومت وحدت ملی به دنبال خدمت به مردم نیست و در مدت سه سال میشود که به هیچ یک از تعهدات خود نقطه عمل نگذاشته اند و در حال حاضر مشروعیت قانونی ندارند.

آقای مسعود گفت؛ حکومت وحدت ملی مشکل خود را در مدت سه سال حل کرده نتوانسته اند و چه برسد که به مشکلات مردم رسیدگی کنند. او افزود؛ از افراد فاسد و ناکارا مانند سران حکومت وحدت ملی بیشتر از این انتظار نمی‌روند که به مردم افغانستان بتوانند خدمت کنند.

رئیس بنیاد احمد شاه مسعود گفت؛ سران حکومت به دنبال منافع شخصی خود هستند و هدف شان نیز خدمت به مردم افغانستان و آبادانی این کشور نیست. مسعود بیان داشت؛ حکومت وحدت ملی با عملکرد ضعیف و در موارد خیانت به مردم اعتبار خود را در مقابل شهروندان این کشور برده اند.

به گفته‌ی مسعود؛ در مدت 15 سال گذشته هیچ کار بنیادی در کشور صورت نگرفته است و هر حکومت که در این کشور به قدرت رسیده اند چشم گدایی به جیب خارجی ها بوده اند. او افزود؛ گدایی هم حد دارد و باید سران حکومت از این عمل خود شرم شوند و به جای ان کارهای بنیادی در کشور انجام دهند.

این فعال سیاسی گفت؛ افغانستان از نبود سیاست ملی رنج میبرد و اجندای ملی این مشکل را حل میکند. مسعود تاکید کرد؛ در افغانستان بازیگران سیاسی همواره افراد با سن بلند بوده اند و هیچ وقت به جوانان فرصت حضور در بازیهای سیاسی داده نشده اند که اگر به جوانان سهم داده شودند انان میتوانند خوبتر کار کنند.

احمد ولی مسعود در رابطه به کمیسیون‌های انتخاباتی گفت؛ این نهادها مستقل نیستند و نمیتوانند انتخابات شفاف و عادلانه را در کشور برگذار کنند.

از سوی دیگر به گفته مسعود، حکومت وحدت ملی از بحران انتخابات گذشته با هنوز خارج نشده است و چگونه میتواند یک انتخابات سالم و شفاف را در کشور برگذار کند.

از سوی دیگر سید اشراق حسینی بنیانگذار اجندای ملی گفت؛ حکومت وحدت ملی همواره دموکراسی و آزادی بیان را قربانی بازیهای سیاسی کرده است و این عمل حکومت باید جلو گیری شود.

حکومت وحدت ملی بیشتر از نیصف عمر خود را سپری کرده است اما به گفته آگاهان در این مدت به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است و انتظار نمیرود که در مدت باقی مانده نیز کدام اقدام خاص صورت گیرد.

 

حکومت وحدت ملی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد