دادستانی-کل-بر-جدیت-و-قاطعیت-در-بررسی-قضایای-جرمی-تمرکز-دارد

دادستانی کل کشور با ایجاد ریاست های جدید بر جدیت و قاطعیت در بررسی قضایای جرمی تاکید کرده و تلاش دارد که در این عرصه سرعت بیشتر به خرج دهد.

به گزارش افغان نیوز: دادستانی کل برای اجراآت موثر، ریاست های نظارت بر امور تحقیق، ریاست کنترول و مراقبت دادستانی ها و ریاست تفتیش را ایجاد کرده است.

محمد فرید حمیدی، دادستان کل کشور در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت تأکید کرد: "این ریاست ها به شکایت ها واعتراضات در داخل دادستانی ها می پردازند تا هیچ فردی بی گناه مجازات نشود و از پامال شدن حق افراد جلوگیری گردد."

دادستان کل کشور گفت، که در سال گذشته تنها ۳۸ نفر از دادستان ها به دلایل جرمی گرفتار شده اند و به قضایای آنان رسیده گی می شود.

به گفته آقای حمیدی، از آغاز کار او به عنوان دادستان کل تاکنون ۹۰۸  قضیه به این اداره رسیده است که از این میان ۴۰۵ قضیه نهایی شده ودر عین حال ۱۰۴ قضیه به خاطر نبود دلایل کافی الزام، برائت حاصل کرده است.

مبارزه با فساد از تعهدات دولت برای مردم وجامعه جهانی بوده است. دادستان کل کشور هم با تأکید بر این موضوع می گوید که اداره اش به تنهایی قادر به مبارزه بافساد نخواهد بود و برای نابودی این پدیده به همکاری تمام نهاد ها نیاز است." تمام نهاد ها باید دست به دست هم دهند تا اجراآت لازم در راستای محو فساد صورت گیرد."

دادستانی کل بر جدیت و قاطعیت در بررسی قضایای جرمی تمرکز دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد