نهاد-های-دموکراتیک-در-افغانستان-توسعه-نیافته-باقی-مانده-است

معاون رئیس جمهور در دیدار با معاون اسبق سرمنشی ملل متحد گفت که نهاد های دموکراتیک در افغانستان توسعه نیافته باقی مانده و سازمان ملل باید در این عرصه حکومت وحدت ملی را یاری نماید.

به گزارش افغان نیوز: مایکل شولینبورگ معاون اسبق سرمنشی ملل متحد و هیأت همراه او با استاد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار و در موضوعات مورد نظر گفتگو کردند.

معاون رییس جمهور نقش و کارکرد سازمان ملل متحد را در افغانستان در طول سال های متمادی مؤثر و مهم خواند و تأکید کرد که سازمان ملل متحد همچنان مانند گذشته در اولویت های تعیین شده از جانب افغانستان با دولت و مردم افغانستان همکار باشد.

معاون رییس جمهور تقویت روند دولت سازی مبتنی بر دموکراسی، تقویت حکومت داری خوب و پروسه صلح و امنیت را جزء اولویت های اصلی دولت افغانستان عنوان کرد.

وی افزود که نهادهای دموکراتیک تا هنوز در افغانستان آن چنان توسعه نیافته است و سازمان ملل متحد باید که در رشد این روند بیشتر همکاری نماید.

معاون رییس جمهور در این دیدار تأمین صلح و امنیت در افغانستان را برای جامعه جهانی، مخصوصا برای کشور های منطقه مهم خواند و افزود که حکومت افغانستان منطقه امن و اقتصاد محور را به نفع کشور های منطقه می داند و بر این امر تأکید دارد.

وی گفت که در کنار مسایل اقتصادی، پدیده تروریزم، مسایل امنیتی ومواد مخدر از جمله مشکلاتی هستند که همکاری و هماهنگی کشور های منطقه را نیازمند می باشد.

معاون رییس جمهور در این دیدار گزارش های تحقیقی سازمان ملل متحد را برای افغانستان بسیار مهم خواند و افزود که گزارش اخیر سازمان ملل متحد در موضوع مبارزه با فساد اداری و منع شکنجه برای افغانستان نهایت حایز اهمیت بوده است.

در این دیدار مایکل شولینبورگ معاون اسبق سرمنشی ملل متحد نیز، تأکید کرد که سازمان ملل متحد ضمن بررسی کارکرد های یوناما در افغانستان بر آنست که فعالیت های خود را بر میکانیزمی تنظیم کند که بیشتر بتواند تأثیرگذار باشد.

وی گفت که اولویت های تشخیص شده از جانب حکومت افغانستان برای سازمان ملل متحد نیز مهم است و ما بر آنیم که در این راستا فعالیت ها به صورت محسوس و نتیجه بخش انجام گیرد.

نهاد های دموکراتیک در افغانستان توسعه نیافته باقی مانده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد