داعش-در-افغانستان-حضور-واقعی-ندارد

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه از عدم موجودیت داعش در کشور خبر داده می گوید: گروه تروریستی داعش در این کشور حضور واقعی ندارد و تنها پوششی برای فعالیت‌های تخریبی سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، فرامرز تمنا رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه گفته است که پاکستان مرکز افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه است. داعش دست ساخته خود خارجی ها بوده و برای رسیدن به اهداف خود از این گروه استفاده ابزاری می کنند.

رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک وزارت خارجه تصریح می کند، کشورهای جهان سوم نتوانسته‌اند در مبارزه با افراط‌گرایی موفق شوند زیرا برای تبیین واقعی دین اسلام در جامعه خودشان موفق نبوده‌اند.

تمنا خاطرنشان ساخت؛  حکومت وحدت ملی در سال‌های گذشته از شیوه‌های مختلف چون دستگاه دیپلماتیک، رابطه سیاسی و نظامی تلاش‌های خود را با پاکستان انجام داد تا توجه این کشور را برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم بدست آورد اما پیشرفتی نداشت.

آقای فرامرز تمنا اظهار داشت، پاکستان جزء اصلی گفتگوهای صلح کشور است و باید طالبان را به هر نحو ممکن به میز مذاکره بکشاند.

وی ادامه داد: با این حال، حکومت هنوز هم به صداقت پاکستان در همکاری با دولت کابل اعتمادی ندارد.

درهمین حال اظهاراتی مطرح می‌شود که برخی از احزاب و کارشناسان کشور، مقامات ارشد دولت را جزء حامیان داعش می‌دانند.

پیش از این ظاهر قدیر و شکیبا هاشمی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز دولت این کشور را به حمایت از افراد وابسته به داعش متهم کرده بودند.

همچنین گروه طالبان بارها اعلام کرد که در درگیری با گروه داعش، بالگردهای امریکایی به این گروه تروریستی کمک می‌کنند.

 

داعش در افغانستان حضور واقعی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد