در-راهبرد-امنیتی-حکومت-باید-تغیر-ایجاد-شود

والی بلخ ضمن غم شریکی با خانواده‌های جان باخته‌گان گفته‌است که تغییر در راه‌برد امنیتی و مدیریت در این سکتور و جا یگزینی افراد متخصص و متعهد زمینه‌ بهبود امنیت را فراهم می سازد.

به گزارش افغان نیوز: عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان پس از حمله‌های تروریستی جداگانه در ولایت‌های غزنی و پکتیا از راه‌برد امنیتی و ضعف مدیریتی انتقاد کرده و گفته‌است که مردم در آن قربانی می‌شوند.

آقای نور گفته‌است که دشمنان مردم افغانستان یک‌بار دیگر در دوحمله جداگانه در مرکز ولایت پکتیا و ولسوالی اندر ولایت غزنی جان‌ده‌ها انسان را گرفته و خانه‌واده‌های آنان را به ماتم کشانیده‌اند.

وی ضمن غم شریکی با خانه‌واده‌های جان باخته‌گان گفته‌است که تغییر در راه‌برد امنیتی و مدیریت در این سکتور و جا گزینی افراد متخصص و متعهد یکی از زمینه‌های به‌تر شدن امنیت در کشور خواهد بود.

وی تاکید کرده‌است که اگر حکومت وحدت ملی به این امر توجه نکنند، نه تنها وضعیت امنیتی در کشور خوب نخواهد شد؛ بل‌که مردم همه روزه قربانی حمله‌های تروریستی در کشور خواهند شد.

این درحالی‌ست که گروه‌ طالبان روزگذشته و دوشنبه شب بر ولایت‌های غزنی و پکتیا حمله کرده‌اند که در نتیجه بیش از ۲۰۰ تن کشته و زخمی شده‌اند.

گفتنی‌ست که در این میان، نیروهای امنیتی نیز در ولایت غزنی و پکتیا تلفات زیادی انسانی را متقبل شده‌اند که تلفات نیروهای دولتی با واکنش‌های مختلف خارجی و داخلی روبرو شده‌اند.

باید خاطرنشان ساخت که حمله‌های روز گذشته طالبان، یکی مرگ‌بارترین حمله‌ها بالای نیروهای دولتی در چند ماۀ پسین در کشور بوده‌اند.

در عین حال، طالبان ادعا کرده‌اند که در حمله‌های شان، بیش از ۳۰۰ پولیس جان باخته‌اند، چیزی‌که توسط حکومت افغانستان پذیرفته نشده‌است.

در راهبرد امنیتی حکومت باید تغیر ایجاد شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد