در-ساحات-دولتی-هزار-اصله-نهال-غرس-می-شود

شهر داری کابل در آستانه ی فصل بهار تصمیم دارد که بیست هزار اصله نهال را به منظور کاهش آلوگی هوا و سرسبزی، در ساحات دولتی غرس نماید.

به گزارش افغان نیوز: نسرین صبری، رییس اداره سرسبزی شاروالی کابل در تماس تلفنی به خبرنگار آژانس افغان نیوز گفت: امسال به نسبت بارندگی کم، قرار است حدود بیست هزار نهال توسط شهر داری کابل در ساحات دولتی غرس می گردد و متباقی آن برای شهروندان توزیع خواهد شد.

خانم نسرین افزود، بر اساس فیصله میان شهرداری کابل و وزارت زراعت؛ این نهال ها برای  وزارت خانه ها و سایر ساحات که جدیدأ بازسازی گردیده، توزیع خواهد شد.

وی همچنان افزود، ما تنها مسوولیت بیست دو ناحیه در شهر کابل را  به عهده داریم که شامل دانشکاه ها نیز می شود و کمپاین نهال شانی نیز از دانشگاه کابل آغاز خواهد شد.

وی نیز اضافه کرد که تا کنون هیچ نهادی در عرصۀ سرسبزی با ما همکاری نکرده است.

بانو نسرین خطاب به شهروندان تاکید نمود که شهر را خانه خود دانسته و برای پاکی و سر سبزی آن از هیچ تلاشی دریغ نورزند تا همۀ ما بتوانیم مسوولیت خود را در قبال نسل آینده ادا کنیم.

از سوی هم، محمد ملکیار، معاون حفاظت اداره محیط زیست به اژانس خبری افغان گفت: هر قدر ساحه سبز و فرشی نباتی در شهر گسترش یاید به همان اندازه از آلودگی هوا جلوگیری شده و عناصر مضر در هوا از بین خواهند رفت.

وی همچنان خاطرنشان ساخت که ما نیازمندی ها را برای کاهش آلودگی هوا به شهرداری و وزارت خانه ها ارایه می کنیم  و بیشترین تاکید را روی جنگل های ساحه ای و کتله ای در ساحه باز و غلو برای کاهش آلودگی داریم.

ملکیار افزود: آمار نشان می دهد که نسبت به هفت سال قبل، آلودگی هوا در شهر کابل کاهش یافته است. وی به این باور است؛ تا زمانی که سطح آگاهی مردم تو سط ادارات دولتی و مسوولان بلند برده نشود، نمی توانیم فضای سبز عاری از آلودگی داشته باشیم.

در ساحات دولتی 20 هزار اصله نهال غرس می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد