در-سه-ولایت-غربی-کشور-نمادی-از-شهر-وجود-ندارد

نیلوفر لنگر سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن می‌گوید؛ در سه ولایت غربی مانند غور، بادغیس و نمیروز نمادی از شهر وجود ندارد و این وزارت برای بهبود وضعیت شهری؛ پروژه های انکشافی را در سال آینده روی دست دارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز نیلوفر لنگر سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن امروز (شنبه 14 حوت) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ وزیران شهرسازی و مسکن، احیاء و انکشاف دهات و فواید عامه به ولایت های غور، بادغیس و نیمروز سفر کرده بودند که در این سفر وضعیت این سه ولایت به بررسی گرفته شد.

خانم لنگر گفت؛ بررسی وزیر شهرسازی و مسکن در جریان این سفر میرساند که مردم این ولایات دسترسی به امکانات شهری ندارند و وزارت شهرسازی برای معیاری سازی این سه شهر 21 پروژه شهرسازی را روی دست دارد که در سال آینده عملی خواهد شد.

به گفته سخنگوی شهرسازی؛ از میان 21 پروژه، 6 پروژه ان به هزینه 1.4 میلیون دالر برای ولایت نیمروز از سوی وزارت شهرسازی در نظر گرفته شده است که در سال آینده عملی میشود.

او افزود؛ مردم در ولایت نمیروز به کمترین امکانات شهری دست رسی ندارند.

خانم لنگر بیان داشت؛ وزارت شهرسازی برای رشد شهر بادغیس دو پروژه به هزینه 596 هزار دالر در نظر گرفته است که این پروژه ها در سال آینده اجرا میگردند.

او افزود؛ ولایت بادغیس با مشکل غیر پلانی مواجه است و نمادی از شهر در این ولایت دیده نمیشود.

سخنگوی شهرسازی گفت؛ ولایت غور محروم ترین ولایت می باشد و به کمترین امکانات شهری دسترسی ندارد و وزارت شهرسازی برای این ولایت 13 پروژه را در سال آینده عملی میسازد.

خانم لنگر بیان داشت؛ هزینه مجموعی 13 پروژه در ولایت غور 1.33 میلیون دالر امریکایی می باشد.

وزارت شهرسازی و مسکن 21 پروژه بازسازی را در ولایت های غور، بادغیس و نیمروز در سال آینده عملی میسازد که 13 پروژه ان برای ولایت غور در نظر گرفته شده است و 2 پروژه برای ولایت بادغیس و 6 پروژه برای بازسازی ولایت نمیروز میباشد.

 

 

در سه ولایت غربی کشور نمادی از شهر وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد