قاچاق-محصولات-تجارتی،-عامل-رقابت-ناسالم-میان-تاجران-است

یکی از تاجران کشور بیان میدارد که بعضی شرکت‌ها محصولات خود را به شکل قاچاق وارد کشور می‌سازد و با نرخ پایین در بازار عرضه میکند که این عمل باعث رقابت ناسالم میان تاجران میشود.

به گزارش افغان نیوز: صمیم افضلی نماینده شرکت آیوا و یک تن از تاجران دریک مصاحبه اختصاصی به خبرگزاری افغان نیوز گفت؛ یگانه و بزرگترین مشکل تاجران؛ واردات محصولات قاچاق است و او از حکومت میخواهد که جلو واردات مواد قاچاقی را  گرفته؛ از تاجران داخلی حمایت کنند و زمینه سرمایه گذاری آنان را در داخل کشور فراهم نماید.

 آقای افضلی افزود؛ ناامنی نیز یکی از مشکلات جدی سد راه تاجران می‌باشد و انتقال کالاهای تجارتی از یک ولایت به ولایت دیگر چالش بزرگیست و احتمال میرود که هر لحظه کاروان های تجارتی مورد حمله افراد ناشناس و مسلح قرار گیرند.

افضلی می‌گوید؛ مارکت افغانستان استندرد نیست و باید حکومت حداقل 80 درصد مارکت کشور را معیاری سازد.

او در مورد محصولات شرکت خویش میگوید:"مدت یک سال میشود که در افغانستان فعالیت میکند و در این مدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است".

موبایل (تلفن همراه) آیوا در کشور چین تولید میشود و در آینده این محصول در داخل کشور تولید خواهد شد. او بیان میکند‌؛ اگر زمینه سرمایه گذاری در داخل کشور فراهم شود میتواند در عرصه رشد اقتصاد کشور مفید تمام شود.

این محصول در اکثر ولایات کشور نمایندگی دارد و در بین مردم جای باز نموده  است.

آقای افضلی علاوه کرد که تلاش صورت گرفته است که شرک ایوا یک محصول عالی و با قیمت پایین تولید نموده و در این زمینه نیز موفق بوده است.

رقابت ناسالم میان شرکت ها سبب میشود که شماری از تاجران متضرر شود و زمینه رشد اقتصاد و رقابت سالم از بین برود.

بعد از شکست طالبان، رشد تکنالوژی در کشور شرکت های زیادی محصلات خود (تلفن همراه) را وارد بازار افغانستان نمود.

اما در این اواخر با وارد شدن تلفن های هوشمند در بازارهای جهانی، سایر تلفن ها به عقب زده شد و در حال حاضر رقابت میان شرکت های تولید کننده تلفن های هوشمند جریان دارد.

افغانستان نیز یکی از کشور های وارد کننده بخش بزرگی از محصولات شرکت های سامسونگ، اپل و شرکت های چنایی را خریداری میکند.

قاچاق محصولات تجارتی، عامل رقابت ناسالم میان تاجران است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد