در-گزارش-های-رسانه‌ی،-موارد-حقوق‌بشری-رعایت-نمیشود

دفتر مدیوتیک افغانستان کارگاه آموزشی دو روزه حقوق بشری را برای شمار از خبرنگاران کابل برگزار کرد تا با آگاهی بیشتر بتوانند به صورت درست حقوق بشر را در کار های رسانه‌ی شان در نظر گیرند.

به گزارش افغان خبر: دفتر میدیوتیک رعایت آموزش‌های حقوق بشری را در تهیه گزارش‌ها و برنامه‌های رسانه‌ی مهم تلقی کرده و کارگاه آموزشی دوروزه را در روز های ۲۰ و ۲۱ اسد در این زمینه برگزار کرد.

در این کارگاه آموزشی مفاهیم اساسی حقوق بشر و کاربرد آن در هنگام کار رسانه‌ی برای دانشجویان تدریس گردید که اشتراک کنندگان این دوره آموزشی نیز راضی به نظر می‌رسند.

عبدالله رسولی مسئول برنامه‌های میدیوتیک افغانستان هدف از راه‌اندازی این برنامه را  حاکمیت قانون و رعایت حقوق بشر در کشور می‌داند و می‌گوید که برای انکشاف یک کشور رعایت حقوق بشر و حاکمیت قانون مهم تلقی می‌شود.

به گفته آقای رسولی:” با آموزش خبرنگاران در عرصه حقوق بشری بیشتر می‌توان برای آگاهی دهی در این بخش برای جامعه کارکرد چون خبرنگاران در تهیه گزارش‌ها و برنامه‌های رسانه‌ی شان اگر به این موارد توجه کنند مردم نیز از آن‌ها مستفید خواهد شد”.

در این برنامه میدیوتیک ۱۸ تن خبرنگار از رسانه‌های مختلف تصویری، چاپی، آنلاین و شنیداری اشتراک داشتند و بعد از کابل خبرنگاران ولایات کندز، مزار شریف، خوست، ننگرهار و هرات از این برنامه مستید خواهند شد.

اشتراک کنندگان این برنامه نیز تصریح می‌کنند که موارد زیادی در عرصه حقوق بشری آموخته‌اند و متوانند در هنگام تهیه گزارش‌های شأن از آن استفاده کنند.

کبرا نادری یکی از خبرنگارانی که در این برنامه اشتراک کرده بود می‌گوید که خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند جامعه را سمت‌وسو دهند و با استفاده از موازین حقوق بشری جامعه را نیز در مورد رعایت حقوق بشر می‌توان ترغیب کرد.

او علاوه می‌کند که درگذشته کمتر به موارد حقوق بشری در گزارش‌هایش توجه ‌کرده است و با اشتراک در این برنامه موارد حقوق بشری را بیشتر از پیش در خبر گزارش‌هایش بیان خواهد کرد.

قابل‌ذکر است که در حال حاضر شمار از رسانه‌ها نیز در برنامه‌هایشان در نبود عدم آگاهی و کم توجهی هر ازگاهی حقوق بشر را نقض می‌کنند و یا هم از کنار آن با بی توجهی عبور می‌کنند.

۱۳۹۸۸۶۷۹_۱۱۷۹۵۱۷۵۵۵۴۳۳۶۱۹_۷۲۹۶۶۴۰۴۳_n

در گزارش های رسانه‌ی، موارد حقوق‌بشری رعایت نمیشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد