حکومت-به-تعهد-خود-به-ازادی-اطلاعات-عمل-نمی-کند

مسئول نی ؛ قانون حق دسترسی به اطلاعا ت یکی از دست آوردها دولت در ۱۵ سال گذشته بوده است اما این قانون با وجود اینکه به صورت جریده رسمی به نشر رسیده ولی در هیچ اداره ای اجراء نمیشود. توحیدی افزود؛ حکومت وحدت ملی به تعهد خود نسبت به آزادی اطلاعات خوب عمل نمیکند.

صدیق الله توحیدی، مسئول حمایت از رسانه های آزاد افغانستان یا (نی) در برنامه تجلیل از روز مطبوعات گفت؛ سال ۱۳۹۴ برای خبرنگاران، بدترین سال بوده است، دراین سال ۳۰۰ خبرنگار به کشورهای خارجی مهاجرت کرده اند، که ۶۰ نفر از این خبرنگاران خانم بوده اند.

آقای توحیدی گفت؛ امارهای به دست آمده نشان می‌دهد که خشونت علیه خبرنگاران در سال گذشته افزایش داشته است، و در این سال ۱۱۷ مورد خشونت علیه خبرنگاران صورت گرفته که ۲۶ مورد آن از سوی افراد پولیس و ۹۱ مورد دیگر از سوی طالبان و دیگر افراد صورت گرفته است. وی افزود؛ ۶۷ تن از خبرنگاران مورد تهدیدات امنیتی قرار گرفته است.

به گفته‌ی مسئول حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان؛ زنان خبرنگار در کشور با مشکلات زیادی روبرو اند، اما با آن‌هم زنان توانسته اند با مشکلات کنار آمده و به کار خبرنگاری خودشان ادامه دهند.

وی گفت؛ آزادی اطلاعات، حاصل ۱۵ سال تلاش افغان‌ها و جامعه جهانی در کشور بوده است که خبرنگاران و فعالان رسانه ای تلاش کنند که این دست آورد از کشور مهاجر نگردد.

توحیدی ابراز داشت؛ فساد اداری در کشور به اوج خود رسیده است که باید در این زمینه گزارش تحقیقی انجام شود و در این راستا باید حکومت حمایت همه جانبه از خبرنگاران داشته باشد.

در اخیر این برنامه دفتر نی از خبرنگاران سال تقدیر کرد که برترین گوینده خبر سال، سهیلا عرفانی از رادیو معراج هرات و برترین مجری برنامه زینب عزیز از تلویزیون آرزو انتخاب شدند.

حکومت به تعهد خود به ازادی اطلاعات عمل نمی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد