در-یک-هفته-بیش-از-پنج-هزار-مهاجر-افغان-از-ایران-و-پاکستان-اخراج-شدند

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده که در جریان یک هفته گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر به افغانستان بازگشته اند که از این میان پنج هزار و ۶۴۱نفر به صورت اجباری راهی کشور شدند.

به گزارش افغان نیوز: مسئولین ادارات مرزی وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان خبر داده است که 17 هزار و 111 نفر مهاجر افغان از تاریخ 23 الی 29 ثور سال جاری داوطلبانه و غیر داوطلبانه از کشورهای ایران و پاکستان به کشور برگشته اند.

آمارهای رسیده به این وزارت نشان می دهد که در میان بازگشت کنندگان 11 هزار و 466 نفر به گونه داوطلب و 5 هزار و 641 نفر دیگر به گونه اجباری از سه مرز کشور به وطن شان برگشته اند.

منطقه طورخم ولایت ننگرهار طی هفته گذشته بیشترین تعداد مهاجرین را وارد کشور ساخته است که تعداد شان به 8 هزار و 705 نفر می رسد و مرز پل ابریشم ولایت نیمروز بعد از طورخم قرار دارد که عبور دهنده 8 هزار و 402 نفر مهاجر افغان بوده است.

اما مرز اسلام قلعه ولایت هرات به دلیل مشکلات، تنها 4 نفر را استقبال نموده و از طریق مسیر اسپین بولدک ولایت قندهار هیچ مهاجری بر نگشته است.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان(UNHCR) به هر برگشت کننده دارای مدرک حین ورود شان به کشور،200 دالر امریکایی کمک می نماید و اداره سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) و پروگرام غذایی جهان عودت کنندگان آسیب پذیر بدون مدرک را کمک بشری می نماید.

در یک هفته بیش از پنج هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان اخراج شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد