سران-سازمان-شانگهای-از-پروسه-کابل-حمایت-کردند

ریاست جمهوری اعلام میدارد؛ اکثر کشور های سازمان همکاری شانگهای از نشست پروسه کابل حمایت کردند، و این پروسه را برای صلح و ثبات افغانستان و منطقه مهم خواندند.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی پنج شنبه هفته گذشته به نشست سران شکور های عضو سازمان همکاری های شانگهای اشتراک کرد.

نجیب الله آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری به خبرگزاری افغان نیوز گفت که آقای غنی قرار بود، در این نشست اشتراک ننماید، اما تمام سران کشور های عضو این سازمان به صورت مستقیم آقای غنی را دعوت کردند.

همچنان محور بحث این نشست تامین امنیت در افغانستان و منطقه بود و راه های صلح و ثبات کشور های عضو را جستجو کردند.

در این نشست رئیس جمهورغنی صلح در افغانستان را به مثابه ثبات در منطقه عنوان کرده و از اعضای این سازمان خواستار همکاری در تامین امنیت و مبارزه با تروریزم گردید.

آقای آزاد تصریح کرد که هرچند در این نشست از افغانستان به عنوان عضو دایمی این سازمان دعوت نشده است، اما این بحث از سال گذشته که شانزدهمین نشست سران کشور های سازمان همکاری های شانگ های در چین برگزار شده بود مطرح شده است.

وی علاوه کرد در صورتیکه افغانستان عضویت دایمی این سازمان را به دست آورد، میتواند به صورت درست از آن استفاده نماید و در تصمیم گیری های منطقه یی نقش بارز داشته باشد.

علاوه بر آن، در حاشیه، این نشست رئیس جمهورغنی با شماری از سران کشور های عضو دیدار کرده و با شماری از کشورهای توافقنامه های همکاری در بخش های اقتصادی به امضا رساندند.

سران سازمان شانگهای از پروسه کابل حمایت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد