رسانه-ها-در-پوشش-رویداد-ها؛-منافع-ملی-را-در-نظر-گیرند

دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان از رسانه ها خواسته که در شرایط کنونی بیشتر از پیش اصل توازن و بی طرفی را در پوشش رویداد ها رعایت نمایند.

به گزارش افغان نیوز: دیدبان حمایت از رسان های آزاد افغانستان(نی) با نشر اعلامیه یی گفته که وضعیت کشور ما در حال گذار از حساسترین برهۀ زمانیست.

در اعلامیه افزوده شده که به دلیل این حساسیت، اندک‌ترین خلاف‌ورزی در هر حرفۀ می تواند صدمۀ جبران ناپذیری بر آن حرفه و در اخیر به کل کشور وارد کند که رسانه ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

"نی" حمایت کنندۀ رسانه های آزاد افغانستان؛ وظیفۀ خود می داند که در این برهۀ زمانی از رسانه ها بخواهد تا در بازتاب حقایق اصل توازن و بی طرفی را فراموش نکند.

خلاف‌ورزی از پیروی اصول مانند: توازن و بی طرفی نه‌تنها که وجهۀ یک رسانه را خدشه‌دار می کند، بلکه می‌تواند وجهۀ جامعۀ رسانه‌یی افغانستان و حتی وجهۀ مردم سالاری را در کشور آسیب برساند.

مسئولان نی علاوه کردند که وقتی ما یک رویداد امنیتی را پوشش رسانه‌یی می دهیم؛ منافع ملی را فراموش نکنیم، و وقتی از منافع ملی صحبت می‌کنیم، حقوق اساسی شهروندان را نباید از یاد ببریم.

این در حالی است که در روز های اخیر وضعیت امنیتی کابل وخیم شده و شماری از شهروندان از چهار روز به این سو در نزدیکی ارگ خیمه تحصن بر پا کرده اند.

رسانه ها در پوشش رویداد ها؛ منافع ملی را در نظر گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد