تنش-میان-مجلس-سنا-و-مجلس-نمایندگان-برسرفروش-زمین-به-شرکت-الکوزی

حکومت ۱۴۳جریب زمین را با تخفیف ۹۰ درصدی به شرکت الکوزی به فروش رسانده که این اقدام حکومت از سوی مجلس نمایندگان فساد و از سوی مجلس سنا حمایت از سکتور خصوصی قلمداد گردید.

به گزارش افغان نیوز: اعضای مجلس نمایندگان در پیوند به این قضیه، چند روز قبل مسئولین دولتی را به مجلس فرا خواند تا در این مورد توضیح دهند.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان به این باور اند که رئیس جمهورغنی به حامیان کمپاین انتخاباتی اش باج دهی میکند.

اما مجلس سنا این اقدام حکومت را در حمایت از اقتصاد کشور دانسته و کسانی که مخالف این امر هستند را نوکران کشور های همسایه می دانند.

فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا که در نشست امروز یکشنبه (۷ جوزا) این مجلس صحبت می کرد، گفت: "شماری از مافیا در مجلس می خواهند از طریق مانع شدن فروش زمین به شرکت الکوزی جیب خود را پر کنند".

آقای مسلم یار افزود که از تطبیق قرارداد فروش زمین به شرکت الکوزی نظارت می کند؛ در برابر معامله‌گری‌های شماری از اعضای مجلس نمایندگان خاموش نمی نشیند و برای تشویق سرمایه گذاری در کشور در برابر این موضوع ایستادگی می کند.

به گفته او، در کشورهای دیگر به این گونه سرمایه گذاران زمین رایگان می دهند ولی در افغانستان یک تعداد "جاسوسان" با این مساله سیاسی برخورد کرده و باعث فرار سرمایه از کشور می شوند.

برخی دیگر از سناتوران در مجلس سنا تاکید ورزیدند که طرفدار سرمایه گذاری در کشور هستند و از تصمیم رییس جمهور مبنی بر فروش ۱۴۳ جریب زمین به شرکت الکوزی حمایت می کنند.

هر جریب زمین هوانواردی ملکی که در جوار پارک‌های صنعتی قرار دارند به قیمت ۵هزار دالر به شرکت الکوزی فروخته شده در حالی که قیمت هرجریب زمین یاده شده ۲۵۰ هزار دالر برآورد شده است.

تنش میان مجلس سنا و مجلس نمایندگان برسرفروش زمین به شرکت الکوزی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد