درصد-شهر-های-افغانستان-غیر-معیاری-ساخته-شده-است

شورای عالی توسعه شهری کشور، چالش های شهرداری ها را به بحث گرفته و تاکید دارد که ۷۰ درصد شهرها غیر رسمی و بدون پلان آباد گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: چالش‌های شهرداری‌ها و پیشنهادات برای حل آن، توسط عبدالباقی پوپل سرپرست اداره مستقل ارگان‌های محل، به جلسه ارائه گردید.

وی گفت که این چالش‌ها شامل موجودیت ۷۰ فیصد ساحات غیررسمی و غیر پلانی در شهرها، موانع در راستای مشارکت عامه و خصوصی از بابت عدم تصفیه زمین، نبود نقش موثر برای شاروالی‌ها در پروسه پلان‌گذاری و اعمار شهرک‌ها، کندی در بازنگری ماستر پلان‌ها و تهیه پلان‌های تفصیلی، نبود زمین در اختیار اکثر شاروالی‌ها برای توزیع نمرات به ورثۀ شهدا و معلولین، نبود امکانات جهت عرضه خدمات در شهرهای آسیب دیده و تاخیر در طی مراحل منظوری تشکیل و بودجه شاروالی‌هامی‌باشند.

اشتراک کنندگان جلسه نظریات شانرا در این رابطه ارائه کردند و رئیس‌جمهور گفت که مراحل برای منظوری بودجه شهرداری‌ها باید کوتاه شود. 

وی تاکید کرد : هر گونه فسادی که در رابطه به توزیع زمین به فامیل‌های شهدا صورت می گیرد برملا شود و نباید در این رابطه اغماض صورت گیرد.

رئیس‌جمهور گفت که در رابطه به توزیع زمین به معلولین، معلمین و مهاجرین باید برنامه‌های واضح  و روشنی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور غنی با اشاره بر این که در برخی از شهرک‌ها که در ارتباط به توزیع زمین فساد وجود داشته است، خاطر نشان کرد : باید در این رابطه نهاد های مسئول با تمام قوا وارد عمل شوند.

70درصد شهر های افغانستان غیر معیاری ساخته شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد