دست-حکومت-در-حادثه-خونین-کابل-دخیل-است

شماری از فعالان مدنی در کابل، حکومت و نهاد های امنیتی را در حمله تروریستی روز گذشته کابل دخیل دانسته و خواستار محاکمه عاملان آن شدند.

به گزارش افغان نیوز: روند استقامات و مجمع ملی جوانان در پیوند به رویداد خونین (10) جوزا در کابل در یک نشست خبری حکومت را متهم به دست داشتن در آن حادثه کردند.

در حمله انتحاری روز گذشته در منطقه وزیراکبر خان کابل 90 کشته و حدود 400 تن دیگر زخمی شدند.

عبدالله هاشمی رییس مجمع ملی جوانان میگوید:« نهاد های امنیتی و حکومتی در رویداد خونین کابل دخیل بوده و باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند».

آقای هاشمی گفت، این رویداد در محدوده امنیتی و دیپلمات نشین پایتخت رخ داده و باید حکومت پاسخ گوی این رویداد باشند.

وی همچنان علاوه میکند:" لازم میدانیم که مردم باید در برابر حامیان داخلی و خارجی  این جنایت کاران بسیج شده و برای شان ثابت کنند که افغان ها به هیچ وجه تن به اهداف شوم دشمنان نمیدهند".

ذبیح الله ولی زاده رییس روند استقامت طی نیز در این نشست ابراز داشت، حادثه روز گذشته اولین یا آخرین حمله نیست، بلکه با سکوت اختیار کردن مسوولین امنیتی این روند چندین بار تکرار شده است.

وی می افزاید، حکومت و نمایندگان مردم هنوز تعریف دقیق از دشمنان شان نداشته که گاهی برادر و گاهی برادران ناراضی خوانده و با تکرار اعمال ناپسند دشمنان مردم افغانستان  تنها به محکوم کردن و تقبیح کردن بسنده می نمایند.

نجیب الله بارور یکتن از اعضای مجمع ملی جوانان میگوید:« تمام این رویداد ها و مشکلات ریشه‌ی بوده که دولت  افغانستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی گاهی به سهم سیاسی و گاهی هم بیطرف و حایل  بین بازیگران بین المللی قرار میگیرد و مانند توپ فوتبال به بازی گرفته میشود».

آقای نجیب الله علاوه میکند، نبود ساختار منظم در حکومت باعث سر درگمی سیاسی شده و عدم اعتماد مردم به فرد اول مملکت وضعیت کشور را به گونه ی کشانیده است که امید از مردم این  سرزمین گرفته شده است.

اما ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده که این حمله از سوی شبکه حقانی با همکاری مستقیم سازمان استخبارات پاکستان انجام شده است.

دست حکومت در حادثه خونین کابل دخیل است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد