دست-های-در-شمال،-قصد-دامن-زدن-به-اختلافات-مذهبی-را-دارند

عطا محمد نور والی بلخ می‌گوید؛ اگر به وضعیت شمال کشور توجه جدی صورت نگیرد، دست‌های وجود دارند که می‌خواهند جنگ شیعه و سنی راه اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، عطا محمد نور والی بلخ امروز (پنج شنبه 28 ثور) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ اگر حکومت مدیریت قوی داشته باشد هیچ کس جرئت پیدا کرده نمی‌تواند که جنگ نیابتی را در هیچ گوشه افغانستان راه اندازی نماید.

آقای نور گفت: باید سیاسیون کشور بین خود اتفاق نظر داشته باشند و تصمیم فردی کار به جای نمی‌رساند. او افزود: حکومت وحدت ملی باید به شایسته سالاری احترام بگذارد و هر کس از هر قوم و تبار است اگرشایستگی داشته باشد برای وی فرصت کار داده شود.

والی بلخ بیان داشت؛ مخالفین دولت در شمال توسط  هلیکوپترهای که معلوم نیست تجهیز میشوند و حکومت در خواب غفلت به سر می‌برد.

او افزود؛ افغانستان میدان بازی‌ قدرت های جهان قرار گرفته است و هر روز قربانی می دهند و حضور داعش در کشور یک برنامه بیرونی است و باید مردم افغانستان اتحاد کنند و در مقابل این گروه ایستادگی نمایند

والی بلخ با اشاره به برگذاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت؛ باید برگذاری انتخابات به موقع صورت گرفته و این روند خط سرخی برای سیاسیون باشد.

نور گفت؛ توطئه های وجود دارد که انتخابات پارلمانی را بیشتر از این به تعویق اندازد.

از سوی دیگر یونس قانونی معاون پشین ریاست جمهوری در این برنامه گفت؛ از چندین سال به این طرف قتل های زنجیریی مجاهدین جریان دارد و اکنون نیز طبل قوم گرایی و قوم جنگی نیز در کشور زده میشود.

قانونی گفت؛ تنها بزرگان میتوانند با اتحاد هم جلوی توطئه های دشمنان مردم افغانستان را بگیرند و نگذارند که افغانستان بیشتر از این میدان تاخت و تاز قرار گیرند و جوانان این کشور قربانی شوند.

او بیان داشت؛ برای پایان دادن به استبداد باید نظام فعلی تغییر کند و افغانستان به سوی نظام پارلمانی حرکت کند. قانونی تاکید کرد: برای نابودی تفرقه قومی در افغانستان باید احزاب کلان در کشور شکل گیرد.

در اخیر عبدالهادی ارغندیوال رئیس حزب اسلامی گفت؛ برخورد سلیقه‌ی یک از جدی ترین مشکل سیاسیون کشور بوده است برای اینکه افغانستان مترقی شکل گیرد باید برخورد سلیقه ای نیز از بین برده شود.

جنگ افغانستان یک جنگ تحمیلی است و برای نابوی ان باید همه احزاب و سیاسیون کشور اتحاد نظر داشته باشند.

 

دست های در شمال، قصد دامن زدن به اختلافات مذهبی را دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد