دلاور-خواستار-آغاز-کار-استخراج-مس-عینک-لوگر-شد

سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با معاون شرکت چینی ام‌سی‌سی که طرف قرارداد مس عینک لوگر است، خواستار آغاز کار عملی این پروژه شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت معادن و پترولیم امروز (سه‌شنبه، ۲۳ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که شهاب‌الدین دلاور، سرپرست این وزارت با آقای شیو، معاون کمپنی ام‌سی‌سی دیدار کرده است.

آقای دلاور در این دیدار به معاون کمپنی ام‌سی‌سی، طرف قرارداد استخراج معدن مس عینک لوگر، گفته که این وزارت تمام مسوولیت‌های خود را مطابق به قرارداد انجام داده و شرکت قراردادی نباید بیش از این کار عملی این پروژه را به تاخیر بیاندازد.

معاون کمپنی چینی ام‌سی‌سی نیز گفته که پس از انتقال آثار باستانی از ساحه مس عینک کارهای عملی این پروژه آغاز خواهد شد.

طبق خبرنامه، در این دیدار دو طرف روی طرح و پلان‌ها به‌منظور تطبیق و آغاز کار پروژه مس عینک به‌ویژه اعمار سرک، انتقال آثار باستانی، انتقال وسایل و ماشینری، چالش‌های موجود و راه‌حل آن بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

قرارداد سرمایه‌گذاری و استخراج معدن مس عینک با کمپنی MCC و وزارت معادن و پترولیم افغانستان بتاریخ ۲۵ اپریل سال ۲۰۰۸ به امضا رسید. 

شرکت چینی در مراحل اول قرار بود ۲٬۸۹۸ میلیارد دالر را در این پروژه سرمایه‌گذاری کند و در مراحل بعدی این سرمایه‌گذاری به پنج میلیارد افزایش پیدا کند.

بااین حال با گذشت پانزده سال هنوز کار استخراج معدن مس عینک لوگر آغاز نشده است.

 

 

دلاور خواستار آغاز کار استخراج مس عینک لوگر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد