دلایل-برکناری-پنج-کارمند-ارشد-کمیسیون-شکایت‌های-انتخاباتی

رییس کمیسیون بررسی شکایت‌های انتخاباتی، کارمندان برکنار شده این کمیسیون را خیالی خوانده و دلایل برکناری آنان را به تفصیل و مستند ارایه کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالعزیز آریایی، رییس کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی روز دو شنبه دلایل برکناری پنج کارمند ارشد این کمیسیون را به تفصیل و مستند ارایه کرد. وی، کارمندان برکنار شده این کمیسیون را خیالی خواند که اکثرن غیر حاضر بودند و در نشست‌های مهم این کمیسیون شرکت نمی‌کردند.

آقای آریایی گفت که پس از ادعای وزارت مالیه درخصوص مامورین خیالی در کمیسیون شکایات انتخاباتی، حاضری الکترونیکی ایجاد شد. اما به گفته‌ای او، پروسه فراهم سازی حاضری الکترونیکی به جای یک‌ماه، هشت ماه را در برگرفت. زیرا افراد غیر حاضر، دربرابر این کار، سنگ اندازی می‌کردند.

به گفته رییس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، سنگ اندازی‌های آنان اما در این جا خلاصه نشد. او گفت، کارمندان برکنار شده، پس از به کارگیری حاضری الکترونیکی، با مدیر حاضری تبانی کردند و مدیر حاضری الکترونیکی از هر انگشت خود برای حاضر کردن یک نفر استفاده می‌کرد.

آقای آریایی در نشست خبری‌اش در کابل گفت: ” پس از بررسی کمره‌ها و حاضری، دریافتیم که مدیر حاضری الکترونیکی هر چند دقیقه بعد می‌آمده و جای یک نفر انگشت می‌گذاشته است. ولی خود شخص را می‌دیدیم که ساعت یازده می‌آید به دفتر”.

مدیر حاضری کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، یکی از پنج کارمند برکنار شده این کمیسیون است. چهار نفر دیگر هم، معاون مسلکی دبیرخانه‌، رییس تحلیل و بررسی، رییس منابع بشری و آمر اسناد و ارتباط کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی اند که یک روز قبل از سوی این کمیسیون برکنار شدند.

سرکشی از احکام رییس جمهور، ایجاد مانع در برابر برنامه‌های اصلاحاتی کمیسیون، اطاعت نکردن از اوامر آمران بالادست، مقاومت در برابر فیصله‌های کمیسیون، غیرحاضری و حضور نداشتن در کارهای گروهی از دلایل  برکناری آنان عنوان شد.

امروز هم عبدالعزیز آریایی گفت که: ” افراد برکنار شده‌، در برابر برنامه‌های اصلاحی آنان مشکل ایجاد می‌کردند و حتا حکم رییس جمهور را هم اجرا نمی‌کردند.” به گفته رییس کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، این افراد از روز اول کار این کمیسیون، سنگ‌اندازی می‌کردند.

جعل و تزویز، ایجاد تفرقه در بخش دبیرخانه، ایجا مانع در برابر بررسی هیات کمیسیون از بخش‌های مختلف و برخی مسایل دیگر، از موضوعاتی دیگری اند که به دلیل آن این افراد از وظایف شان برکنار شده اند. رییس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گفت که این افراد برای رسیدگی به تخلفات قانونی شان، به دادستانی کل نیزمعرفی شده اند.

دلایل برکناری پنج کارمند ارشد کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد