دلیل-درصد-خشونت-علیه-خبرنگاران؛-دسترسی-به-اطلاعات-است

دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان اعلام کرد که سال ۲۰۱۶میلادی خشن ترین سال علیه رسانه ها بوده و ۷۲درصد خشونت ها علیه خبرنگاران به دلیل دسترسی به اطلاعات صورت گرفته است.

به گزارش افغان خبر: صدیق الله توحیدی، رئیس دیدگان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) در محفل گرامیداشت از روز جهانی دسترسی به اطلاعات گفت که سال جاری میلادی نسبت به هفت سال گذشته بدترین سال برای خبرنگاران بوده است.

وی بیان کرد که در سال 2016 میلادی 58 مورد خشونت علیه خبرنگاران رهب ثبت رسیده که دلیل 42مورد آن دسترسی به اطلاعات بیان شده است.

بر اساس آمار این نهاد حمایت از رسانه های آزاد افغانستان در سال ۲۰۱۶میلادی؛ ۷۲ درصد، در سال ۲۰۱۵میلادی ۲۶ درصد، در سال ۲۰۱۴میلادی ۳۲ درصد، در سال ۲۰۱۳میلادی ۳۸ درصد، در سال ۲۰۱۲ملادی ۳۴ درصد، در سال ۲۰۱۱۱میلادی ۱۸ درصد و در سال ۲۰۱۰میلادی ۲۱ درصد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است.

مسوولان مرکز دیدبان رسانه های آزاد گفته اند که در هفت سال اخیر، ۵۷۵ قضیه خشونت علیه خبرنگاران صورت گرفته است که از آن جمله، ۱۹۰ واقعه آن زمانی رخ داده است که خبرنگاران در تلاش دسترسی به اطلاعات بوده اند.

این درحالی است که کمیسیون دسترسی به اطلاعات چندی پیش بیان کرده بود که هر ارگانی که از دسترسی مردم و رسانه ها به اطلاعات جلوگیری نمایند مورد برخورد قانونی قرار میگیرد.

دلیل 72درصد خشونت علیه خبرنگاران؛ دسترسی به اطلاعات است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد