مصر-۱۰۰-هزار-دلار-آمریکایی-به-افغانستان-کمک-کرد

دولت مصر به ارزش ۱۰۰هزار دلار آمریکایی به جمعیت هلال احمر افغانستان کمک جنسی نمود، قرار است این کمک ها در فصل زمستان از سوی اداره سرمیاشت به خانواده های نیازمند توزیع گردد.

به گزارش آژانس فغان خبر: جمعیت هلال احمر مصر، امروزشنبه( ۳ میزان) دریک نشست خبری به رسانه ها اعلام کرد که یک محموله کمک های بشردوستانه مصر به جمعیت حلال احمر افغانستان تحویل داده شد.

ابراهیم ممدوح فوده، معاون سفیر مصر در افغانستان با وصف مشترکات تاریجی و دینی این دو کشور بیان داشت که مصر با مطالعه به تمام نیازمندی های افغانستان تلاش می کند تا با جمعیت هلال احمر این کشور همکاری لازم را جهت کمک به آسیب دیدگان و نیازمندان داشته باشد.

معاون سفیر مصر تصریح می کند؛ اساس این کمک انسانیت و همدردی با نیازمندان افغانستان است که در فصل سرما بیشتر در معرض آسیب های طبیعی قرار می گیرند.

آقای ممدوح اظهار داشت که مصر علاوه بر همکاری با هلال احمر افغانی در بخش های نظامی و آموزشی نیز همکار افغانستان بوده است.

وی خاطرنشان ساخت؛ اعمارشفاخانه در ولسوالی بگرام ولایت کابل به همکاری وزارت دفاع مصر و کورس های تقویتی برای اردو، پولیس و قضات برای مردم افغانستان  از سوی مصربه راه انداخته شده است.

همچنان معاون سفیر مصر در کابل بیان می دارد  که در ادامه کمک های آن کشور ۸۵ بورسیه تحصیلی از طرف کشور مصر برای جوانان افغان در نظر گرفته شده است.

محمد دویب، رییس انستیتیوت الازهر مصر با شرکت دراین کنفرانس یادآور می شود که مصر علمای خود را به ۵۵ کشور جهان به  منظور انتشار سطح اعتدال دین اسلام میفرستد که افغانستان را نیز شامل میشود.

آقای دویب از راه اندازی انستیتیوتی تحت عنوان الازهر در کابل خبر داده می گوید؛ در این مرکز تمام مسایل دینی و مذهبی تدریس خواهد شد.

ولیدالشریف، مستشار سفارت مصر، ضمن ابراز خرسندی از کمک های بشردوستانه میان افغانستان و مصر یادآور می شود که نه تنها مصر بلکه افغانستان نیز همکاری لازم را به کشورش داشته است که نمونه بارز آن کمک به سیلاب زدگان مصری در چندین سال گذشته می باشد.

میرویس اکرم، معاون سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی با ابراز قدردانی ازکمک های کشورمصر گفت: این کمک ها قبل از شروع فصل سرما به خانواده های نیازمند درمناطق دور دست و فقیرنشین در سراسر کشور توزیع می گردد.

مصر ۱۰۰ هزار دلار آمریکایی به افغانستان کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد