ده‌ها-شرکت-آماده-سرمایه‌گذاری-در-کشور-اند

معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که در جریان سال‌روان ده‌ها شرکت داخلی و خارجی آماده سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دالر در بخش‌های مختلف کشور شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ا. ا برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور فراهم نموده که در این راستا ده‌ها خواستار سرمایه‌گذاری به ارزش 10 میلیون 654 میلیون دالر در بخش‌های مختلف شده‌اند.
طبق اعلامیه، این شرکت‌ها آماده سرمایه‌گذری در بخش‌های معادن، زراعت، برق، صحت، زیربنا، ترانسپورت و تشبثات متوسط و کوچک هستند.
به گفته دفتر معاونت اقتصادی، حکومت الیکترونیکی، عصری نمودن گمرکات، ترانزیت، اعمار پارک‌های صعنتی، خط‌ آهن و عرضه خدمات در میدان‌های هوایی از جمله سایر بخش‌های است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آمده سرمایه‌گذاری اند.
طبق اعلامیه، قرارداد‌ها در بخش‌های استخراج و پروسس معادن، انتقال برق و ساخت زیربنا انجام شده که ارزش مجموعی آن به 6 میلیارد و 682 میلیون دالر می‌رسد.
به همین ترتیب، قراردادها در زمینه تولید برق، ایجاد مراکز تجارتی و زون‌های اقتصادی، ترانسپورت، حکومت‌داری الیکترونیکی، عصری نمودن گمرکات و سایر بخش‌ها در آینده نزدیک با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا خواهد شد.
به گفته دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌های داخلی و خارجی که آماده سرمایه‌گذاری در کشور اند، در کشورهای مختلف از جمله همسایه، منطقه، عربی و کشورهای غربی تجربه سرمایه‌گذاری دارند.

ده‌ها شرکت آماده سرمایه‌گذاری در کشور اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد