مرکز-«بزرگ»-تجارتی-در-کابل-اعمار-خواهد-شد

معاونت اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا از ایجاد طرح اعمار مرکز «بزرگ تجارتی» با معیارهای بین‌المللی در کابل از سوی سکتور خصوصی خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا امروز (چهار‌شنبه، ۱۰ عقرب) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که طرح اعمار مرکز بزرگ تجارتی با معیارهای بین‌المللی در دومین نشست کاری کمیته‌ای سرمایه‌گذاری بین‌الوزراتی مورد بحث قرار گرفت.

در خبرنامه آمده است که طرح اعمار این مرکز پس از بحث و بررسی به کمیته مشترک متشکل از نمایندگان وزارت‌های زراعت، شهرسازی و مسکن، اطلاعات و فرهنگ، شهرداری کابل و اداره ملی حفاظت از محیط زیست وظیفه سپرده شد تا طرح‌ اعمار این مرکز تجارتی را به صورت جامع مورد بررسی قرار داده و گزارش خود را جهت تصمیم گیری نهایی ارائه نماید.

طبق خبر نامه، در دومین نشست کمیته‌ای سرمایه‌گذاری بین‌الوزراتی طرح‌های سرمایه‌گذاری در عرصه تولید برق آفتابی و انتقال برق وارداتی از ترکمنستان مورد بحث قرار گرفته که به وزارت انرژی و آب همچنان شرکت برشنا وظیفه سپرده شده که با توجه به تحلیل‌های تخنیکی، اقتصادی و مالی این طرح مورد بررسی‌های بیشتر قرار دهند و نیز نشستی با نمایندگان شرکت‌های ارائه دهند طرح داشته باشند.

دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای ا.ا گفته است که کمیته‌ سرمایه‌گذاری بین‌الوزراتی به هدف تسریع روند جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، هماهنگی بین‌ وزارت خانه‌ها، اداره‌های ذی‌ربط در مراحل اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

مرکز «بزرگ» تجارتی در کابل اعمار خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد