دولت-داری-باز-شفافیت-و-پاسخگویی-را-افزایش-میدهد

دومین نشست مشورتی نهادهای جامعه مدنی با نمایندگان دولت در باره تدوین تعهدات برنامه عمل ملی مشارکت دولتداری باز افغانستان برگزار گردید، که این برنامه باعث شفافیت در روند کار نهاد ها میگردد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالسبحان روف معاون پالیسی،نظارت و بررسی ریاست عمومی دفتر ریاست جمهوری، دومین نشست را امروز یکشنبه (5 – سنبله ) درکابل، با اشتراک نهادهای جامعه مدنی و نمایندگان دولت درباره تدوین تعهدات برنامه عمل ملی برگزار کرد.

آقای روف میگوید:« مشارکت دولتداری باز به منظور ارتقای شفافیت، حسابدهی،پاسخگویی، و توانمندسازی شهروندان، تاسیس شده است».

وی افزود، دولت،"سکرتریت مشارکت دولتداری باز افغانستان" را در چارچوب ریاست عمومی دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده است. وی گفت، تعهدات برنامه عملی ملی از سوی مجتمع مشارکت دولتداری باز که نمایندگان نهادهای مدنی حدود 50 درصد اعضای آن هستند تدوین،تطبیق و نظارت میشود.

وی علاوه کرد، تعهدات حکومت را باید فعالان مدنی ازطریق تطبیق این برنامه، نهایی سازند.

همچنان فعالان نهادهای جامعه مدنی طی این نشست ابراز داشته اند که تمام عرضه خدمات دولت باید برای شهروندان آشکار و مطابق برنامه عملی ملی قابل تطبیق باشد که این برنامه از طریق تدویر جلسات مشورتی معرفی و تطبیق خواهند شد.

نمایندگان دولت و نهادهای جامعه مدنی گفته است که این تعهد به ارزش های مشارکت دولتداری باز مرتبط است زیرا برای شهروندان زمینه ایجاد و توسعه یک سیستم جدید توزیع زمین را از طریق ارائه نظریات شان مساعد میسازد.

این درحالی است که سکرتریت مشارکت دولتداری باز افغانستان و نمایندگان نهادهای مدنی طی این نشست تاکید ورزید اند که تعهد، برای شهروندان زمینه هماهنگی با مسوولان دولتی را مساعد ساخته تا از بی نظمی و بی قانونی های موجود در تقسیم اراضی،رسمی سازی و تامین حق مالکیت جلوگیری نماید.

 

 

 

دولت داری باز شفافیت و پاسخگویی را افزایش میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد