دولت-سالانه-میلیون-دالر-از-مهاجرین-عاید-دارد

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید؛ مهاجرین افغان در خارج کشور سالانه حدود ۱۱۶ میلیون دالر (۷ میلیارد افغانی) به اقتصاد کشور کمک می‌ کنند.

به گزارش افغان خبر؛ سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز (سه شنبه 28 جدی) در برنامه افتتاح مرکز اطلاعات مهاجرین، گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده، سالانه بیش از 116 میلیون دالر از طریق مهاجرین به اقتصاد کشور کمک می‌شود.

آقای بلخی گفت؛ مرکز اطلاعات مهاجرین به یک ریاست مستقل در چارچوب وزارت امور مهاجرین فعالیت خواهد کرد و به کمک  آمریکا و سازمان مهاجرت جهانی (IOM) سیستم آن طراحی شده است.

وزیر مهاجرین بیان داشت: در سال جاری حدود یک میلیون پناهجوی افغان به کشورشان بازگشته‌اند که بیشتر آن از کشورهای پاکستان و ایران هستند. بلخی افزود؛ در حال حاضر آمار مهاجرین کشور از شش میلیون کمتر شده است.

بلخی گفت؛  براساس ارزیابی بانک جهانی، مهاجرین کشور سالانه حدود 116 میلیون دالر (7 میلیارد افغانی)  به اقتصاد کشور کمک میشوند که از آدرس مهاجرین، پنج میلیون دالر (300 میلیون افغانی) مربوط به حواله‌های پولی است که مهاجرین  از کشورهای خارجی به خانوده‌هایشان ارسال می‌کنند.

بلخی افزود: گزارش این تحقیق به کمیسیون اقتصادی شورای وزیران ارائه شده و کمیته‌ ویژه‌ای درباره تاثیرگذاری اقتصادی تشکیل شده است که از نتایج بررسی‌های این کمیته در برنامه‌های حکومت برای مهاجرین استفاده می‌شود.

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان تصریح کرد که حکومت سعی در کاهش نرخ حواله از پنج درصد به سه درصد دارد و پول‌های مهاجرین که از طریق حواله ارسال نمی‌شود از این طریق ارسال شوند.

دولت سالانه 116 میلیون دالر از مهاجرین عاید دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد