زباله‌های-شهر-کابل-توسط-شرکت‌های-خصوصی-جمع-آوری-میشود

مسئولان اداره شهرداری کابل که امروز به مجلس نمایندگان حاضر شدند گفتند؛ آلودگی هوا و وضعیت بد محیط زیستی در شهر کابل افزایش یافته؛ اما زباله‌ها توسط شرکت‌های خصوصی جمع آوری خواهد شد.

به گزارش افغان خبر؛ حبیب الله حبیب زی سرپرست اداره شهرداری کابل امروز (شنبه 27 قوس) در مجلس نمایندگان گفت؛ شهرداری کابل برنامه‌ای را روی دست دارد که جمع آروی زباله های این شهر را به شرکت‌های خصوصی واگذار می‌کند اما در شش ماه گذشته هیچ داوطلبی پیدا نشده که این پروژه را برنده شود.

آقای حبیبزی گفت؛ مطابق برنامه یاد شده، شهرکابل به پنج زون تقسیم می‌شود و پنج شرکت خصوصی زباله‌های شهر را جمع آوری خواهد کرد.

سرپرست شهرداری کابل بیان داشت؛ شهرداری برنامه‌ای را تحت نام « دریای کابل، سبز و پاک»،زباله‌های این دریا را پاکسازی کرده و دیوارها و سرک‌های اطراف آن را بازسازی می‌کند.

سرپرست شهرداری کابل در زمینه فاضلاب این شهر گفت؛شهرداری برنامه دارد که سیستم فاضلاب غیر متمرکز را ایجاد و آب‌های باران را مدیریت کند تا از آن برای فضای سبز در کابل استفاده شود.

آقای حبیب زی توضیح داد که بلند منزل‌ها باید ۵ درصد ساحه سبز داشته باشد و پس از این، بدون در نظرداشت آن، به ساخت بلند منزل‌ها جواز داده نمی‌شود.

او همچنان گفت که شهرداری کابل برای ترویج فرهنگی شهری برنامه‌های آگاهی‌دهی و طرح مقرره‌هایی را برای رعایت محیط زیست شهری روی دست دارد.

سرپرست شهرداری کابل گفت که مدیریت ترانسپورت شهرکابل، به عهده شهرداری کابل قرار خواهد گرفت و در آینده تغییراتی در سیستم ترانسپورتی این شهر به وجود خواهد آمد.

عبدالرووف ابراهیمی رییس پارلمان در نتیجه انتقاد نمایندگان و توضیح سرپرست شهرداری کابل گفت مردم انتظار دارد که برنامه‌هایی عملی برای حل آلودگی هوا و محیط زیست در شهرکابل وجود داشته باشد و از ریاست شهرداری کابل خواست که برنامه‌های عملی را برای ارزیابی به مجلس نمایندگان بفرستد.

زباله‌های شهر کابل توسط شرکت‌های خصوصی جمع آوری میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد