دیدار-اشرف-غنی-با-رییس-جمهور-فنلند

آقای اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با ساولی نینیستو ريیس جمهور فنلند در مقر سازمان ملل متحد در نیویارک دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: اشرف غنی جهت گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف از جمله احیای جنگلات افغانستان با رییس جمهور فنلند صحبت کرده و گفته است که جنگلات افغانستان از اثر جنگ های چندین دهه آسیب دیده است و فنلند در زمینه های مختلف به ویژه احیای جنگلات از تجارب کافی برخوردار می باشد که با استفاده از تجارب فنلند این جنگلات مجدداً احیا خواهد شد.

ريیس جمهور فنلند در صحبت با رییس جمهور کشور گفته است که حکومت فنلند در پانزده سال گذشته با حکومت و مردم افغانستان در بخش های مختلف کمک داشته و کشورش به همکاری ها با افغانستان ادامه می دهد.

به گفته او، کشورش آماده هر نوع همکاری تخنیکی جهت احیای جنگلات افغانستان می باشد و تیم های تخنیکی فنلند و افغانستان به گونۀ مشترک در زمینۀ احیای جنگلات برای همکاری های تخنیکی فنلند پلانی را ترتیب نمایند.

همچنان در خبرنامه آمده است که دو جانب در این دیدار در خصوص تقویت همکاری های اقتصادی، تأمین صلح، توسعه تجارت و ترانزیت بحث و تبادل نظر کردند.

رییس جمهور محمداشرف غنی خاطر نشان کرده است که افغانستان نظر به موقعیت ستراتیژیک خود در حال مبدل شدن به چهارراه آسیا و منطقه است و از همین جهت فرصت های مناسب برای توسعه همکاری های اقتصادی، ترانزیتی و تجارتی دارد.

دیدار اشرف غنی با رییس جمهور فنلند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد