دیدار-رهبر-طالبان-با-جنگویان-اش-در-فراه

رییس شورای ولایتی فراه بیان داشت که ملا هیبت الله در ولسوالی‌های پشت رود و بکواه ولایت فراه با فرماندهان و جنگجویان خود دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز: جمیله امینی، رییس شورای ولایتی فراه می‌گوید که ملا هیبت الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان در این روزها در ولایت فراه به سر می‌برد و با فرماندهان نظامی خود در حال دید و بازدید است.

وی افزود، رهبر گروه طالبان پس از سفر به هلمند، روز پنجشنبه هفته گذشته وارد ولایت فراه شده است.

وی افزود که رهبر گروه طالبان برای تعیینات جدید و معرفی کردن والی‌ها، ولسوال‌ها و فرماندهان نظامی خود به فراه رفته است.

به گفته وی؛ طالبان در ولایت فراه منابع عایداتی زیادی دارند و از این رو فراه از اهمیت کلیدی برای این گروه برخوردار است.

اما محمدناصر مهری سخنگوی والی فراه این اظهارات رییس شورای ولایتی هلمند را بی اساس خوانده است.

این گفته ها در حالی مطرح می‌شود که اویل هفته گذشته ژنرال عبدالرازق فرمانده پولیس ولایت قندهار گفته بود که ملا هیبت‌الله رهبر گروه طالبان به ولایت هلمند سفر کرده و به جنگجویان خود دستور داده تا با تروریستان داعشی وارد جنگ نشوند.

فرمانده پولیس ولایت قندهار گفته بود که ملا هیبت‌الله به کمک سازمان استخبارات پاکستان "آی اس آی" از راه گردی‌جنگل بلوچستان وارد بهرامچه هلمند شده و از آنجا وارد ولسوالی موسی قلعه شده است.

به گفته ژنرال عبدالرازق؛ ملا هیبت‌الله در دیدار با شماری از فرماندهان طالبان از افزایش حملات هوایی نیروهای امنیتی بر مواضع طالبان به شدت ابراز نگرانی کرده و از جنگجویان طالب خواسته تا تاکتیک‌های جنگی خود را تغییر دهند.

فرمانده پولیس ولایت قندهار گفته بود که ملا هیبت الله در این دیدارش با فرماندهان نظامی طالبان گفته که هدف طالبان و داعش در افغانستان یکی است و بعد از این با جنگجویان داعش وارد جنگ نشوید.

دیدار رهبر طالبان با جنگویان اش در فراه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد