رئیس-جدید-شورای-عالی-صلح-امروز-رسما-به-کار-آغاز-کرد

محمد کریم خلیلی که از سوی رئیس جمهور غنی به عنوان رئیس این شورا معرفی شده بود امروز طی مراسمی با حضور رییس جمهور و شمار دیگر از مقام‌های ارشد حکومتی و نماینده‌گان کشورهای خارجی،رسما به کارش آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور امروز  یکشنبه(11 سرطان) در مراسم بدرقه رئیس شورای  عالی صلح به دفتر کارش گفت: کریم خلیلی توانایی پیش برد این پروسه و دعوت مخالفان به صلح را دارد به همین دلیل شایسته این مقام شناخته شده است.

به اساس فرمان رییس جمهور افغانستان، محمد کریم خلیلی به حیث رییس و عطاءالرحمان سلیم، سردار محمد نعیم، مولوی عبدالخبیر، حبیبه سرابی، صدیقه بلخی، حسینه صافی و شمار دیگر از چهره‌ها، به حیث معاونان شورای عالی صلح و اعضای شورای اجرایی این شورا تعیین گردیدند.

در همین حال نعمت الله شهرانی، محمود دقیق، نعییم کوچی، مولوی عثمان صلاح‌زاده، سید امین طارق، فضل کریم ایماق، ملا فیض محمد مجاهد، عبدالسلام راکتی، عبدالخالق پشه‌یی، مولوی شفیق‌الله نورستانی، امرالله عثمان‌زی، عبدالطیف محمود، حاجی امان الله، حسین سنگردوست و چند خانم به شمول ملالی شینواری، شفیقه حبیبی، حسیبه وردک، رحیمه وردک، مالیه اکرمی و گلالی نور صافی با شمار دیگر از چهره‌ها، به حیث اعضای دیگر این شورا تعیین گردیدند.

کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح خواست تا در تلاش‌های‌شان برای تامین صلح حکومت و جامعۀ جهانی و هم‌چنان نهادهای مدنی و سیاسیون هم‌کاری‌شان کنند.

او گفت که مسؤولیت سنگینی به دوشش گذاشته شده و اظهار امیدواری کرد که کشتی توفان‌زدۀ کشور از وضعیت ناامنی، ویرانی و جنگ برون آمده به صلح و ثبات، امنیت و رفاه برسد.

باید یادآور شد که انتقادهایی از عمل‌کرد شورای عالی صلح از هفت سال گذشته به این‌طرف وجود دارد و برخی از آگاهان باور دارند که کارکرد این شورا به استثنای توافق صلح با حزب اسلامی گلبدین حکمت‌یار، نتیجه‌یی را در پی نداشته‌است.

 

رئیس جدید شورای عالی صلح امروز رسما به کار آغاز کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد