رئیس-جمهور-غنی-باید-از-کارمندان-رسانه-ها-معذرت-بخواهد-

رئیس جمهور اشرف غنی، روز گذشته در یک نشست رسمی با افسران و سربازان ارتش، به تلویزیون های افغانستان اظهارات توهین آمیز کرده و در پیوند به این گفته ها، دفتر نی خواستار معزرت خواهی رئیس جمهور از کارمندان رسانه‌ی شده است.

دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) با نشر خبرنامه‌ی نوشته که  سخنان روز گذشته رئیس جمهورغنی در مورد رسانه ها اهانت به تلویزیون های افغانستان و کارمندان رسانه یی این کشور است.

در خبرنامه آمده :(از یک رئیس جمهور تکنوکرات و تحصیل یافته توقع نمی رفت تا با اظهارات این چنینی به رسانه ها و در کل به آزادی بیان در این کشور اهانت کند).

رئیس جمهور در اظهاراتش خطاب به نیروهای امنیتی کشور گفت:" تلویزیون ها را یک طرف بگذارید، بمانید که از آن ها « باد» برآید، از شما بم می برآید."

نی حمایت کنندۀ رسانه های آزاد افغانستان از رئیس جمهوری کشور می خواهد تا از مسؤلان و کارکنان تلویزیون ها و خانوادۀ مطبوعات کشور معذرت بخواهد.

گفتنیست که رسانه های کشور مانند ارتش ملی در سنگر مبارزه با تروریزم می جنگند و در این راستا قربانی های زیادی را در یک و نیم دهۀ گذشته متحمل شده اند.

نادیده گرفتن قربانی های کارکنان تلویزیون ها و رسانه های افغانستان از سوی حکومت به ویژه از سوی رئیس جمهور مایۀ تأسف است.

 دفتر نی نوشته که رسانه ها و خبرنگاران افغانستان نیز از نیروهای ارتش و نیرو های امنیتی کشور حمایت نموده اند، سربازان را محافظان کشور می دانند، اما رئیس جمهور باید بداند این رسانه های افغانستان است که سیما ها و صداهای مردم افغانستان را انعکاس داده و یگانه دست آورد کشور در یک و نیم دهۀ گذشته، فعالیت رسانه یی و آزادی بیان می باشد.

رئیس جمهور غنی باید از کارمندان رسانه ها معذرت بخواهد!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد