زمین-های-دولتی-در-کابل-مورد-استفاده-تجارتی-قرار-میگیرد

وزارت شهرسازی و مسکن طرحی را به جلسه کابینه مطرح کرده که بر اساس آن جهت تسریع روند ساخت و ساز در مشارکت با سکتور خصوصی از ملکیت های دولتی استفاده تجارتی صورت میگیرد.

به گزارش افغان خبر: سید سعادت منصور نادری وزیر امور شهرسازی و مسکن، جهت تسریع روند ساخت و ساز در مشارکت با سکتور خصوصی و استفاده تجارتی از جایدادهای دولتی، تقاضای انتقال ساحات مختلف از چندین ادارات را نموده است.

این جایداد ها شامل ( شفاخانه میوند حدود ۱۵۴۷۵ متر مربع، شفاخانه رابعه بلخی حدود ۱۰۸۱۱ متر مربع، زمین‌های جوار وزارت معارف به مساحت ۱۲۶۲۴ متر مربع، وزارت مالیه ۵۹۹۰ متر مربع، زمین وزارت مخابرات جوار سرای شهزاده در ۱۳۲۶۹ متر مربع، زمین‌های تصدی ملی بس در مکروریان اول به مساحت ۱۰۴۳۵۵ متر مربع، قسمت خوشحال مینه مقابل سیلوی مرکزی در حدود ۶۹۰۴۵ مترمربع، در خواجه بغرا حدود ۴۱۶۰۲ متر مربع) میشود..

کابینه نیز بعد از بحث و بررسی طبق فیصله‌های قبلی تماماً جایدادهای دولتی را جزء ملکیت وزارت مالیه دانسته و به استثنای شفاخانه‌های میوند و رابعه بلخی، انتقال زمین جوار وزارت معارف، وزارت مخابرات سابقه، و زمین‌های تصدی ملی بس واقع خواجه بغرا و خوشحال خان مینه را در مطابقت با قوانین نافذۀ کشور جهت استفاده تجارتی به وزارت مالیه مورد تصویب قرار داده است.

بر اساس آن در آینده نزدیک این جایدادها در مشارکت با سکتور خصوصی مورد استفاده تجارتی قرار خواهد گرفت.

زمین های دولتی در کابل مورد استفاده تجارتی قرار میگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد