شماری-از-مقام-های-دولتی-در-مورد-ثبت-دارایی-هایشان-بی-توجه-هستند

رئیس اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری میگوید که در جریان هشت سال گذشته هفت هزارتن از مقام های دولتی دارایی هایشان را به ثبت رسانده اند، اما شماری از مقام ها در این زمینه بی توجه هستند.

به گزارش افغان خبر: سید غلام حسین فخری رئیس اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری، گزارش تحقیقی از بررسی پروسه ثبت و رسیدگی به دارایی‌ها در کشور را به جلسه کابینه ارائه کرد.

وی روز چهارشنبه (17قوس) چالش‌های موجود در روند ثبت دارایی‌هارا مشخص و برای رفع آن راه‌کارهای مناسبی را پیشنهاد نمود.

آقای فخری افزود که از سال ۱۳۸۸ تاکنون دارایی هفت هزار مقام و کارمند دولتی ثبت گردیده، و تمام این فورم‌ها به‌طور الکترونیکی در مدیریت عمومی بانک اطلاعاتی نیز ثبت می‌باشد.

وی، مشکلات روند ثبت دارایی‌ها مانند متوقف‌شدن روند ثبت دارایی‌ها به سبب ناامنی در بعضی از ولایات و اهمیت‌ندادن به فورمه‌های ثبت دارایی از سوی برخی مقامات و کارمندان دولتی را برشمرد.

کابینه پس از بحث‌ همه‌جانبه بالای گزارش ادارۀ عالی مبارزه علیه فساد اداری، موجودیت این اداره را الزامی دانسته، آن اداره را موظف کرد تا در همکاری ریاست عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری طرح تشکیل خویش را ترتیب و به مقام ریاست‌جمهوری ارائه نماید.

 جلسه، همچنان وزارت‌های مخابرات و مالیه را موظف نمود تا در قسمت نشر آنلاین فورم‌های ثبت دارای مقامات دولتی با ادارۀ عالی مبارزه علیه فساد اداری همکاری لازم نمایند.

گذشته از آن شماری از کسانی که دارایی هایشان را به ثبت رسانده اند نیز صادق نبودند و در بساموارد این افراد دارایی هایشان را به نام کسانی دیگری در اخیتار خود دارند و از لحاظ قانونی با مشکل مواجه نشوند.

شماری از مقام های دولتی در مورد ثبت دارایی هایشان بی توجه هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد