رئیس-جمهور-غنی-حکم-اعدام-تن-از-اعضای-شبکه-حقانی-را-تایید-کرد

رئیس‌جمهور غنی حکم اعدام ۱۱ زندانی وابسته به شبکه حقانی را پس از آن تایید کرده که این شبکه مسئولیت حمله انتحاری خونین ۱۰ جوزا کابل را به دوش گرفت.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور امروز (پنج شنبه 11 جوزا) حکم اعدام 11 زندانی وابسته به شبکه حقانی را مورد توشیح قرار داد و دفتر ریاست جمهوری گفته است که این افراد به زودی اعدام میشوند.

امضای این حکم از سوی رئیس جمهور پس از واکنش‌های تند باشندگان کابل به حمله روز گذشته در منطقه وزیر اکبر خان کابل گرفته شده است.

حمله روز گذشته در «وزیر اکبرخان» با 100 کشته و 400 زخمی یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی در شهر کابل محسوب می‌شود که واکنش‌های گسترده باشندگان این ولایت و جامعه جهانی را در پی داشته است.

پس این حمله، طالبان در بیانیه‌ای رسمی هرگونه دست داشتن در این انفجار را رد و عاملان این حمله را محکوم کرد.

این درحالیست که در همان دقایق اولیه انفجار، «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشت: من بارها گفته‌ام و حالا هم می‌گویم باید «انس حقانی» اعدام شود چرا که به طور مشخص این انفجار کار شبکه حقانی با حمایت پاکستان است.

پس از گذشت یک روز از انفجار، شورای امنیت ملی در صفحه تویتر اعلام کرده که به سرنخ‌هایی دست یافته که نشان می‌دهد این حمله توسط شبکه حقانی با همکاری سازمان اطلاعات ارتش پاکستان صورت گرفته است.

 

رئیس جمهور غنی حکم اعدام 11 تن از اعضای شبکه حقانی را تایید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد