رئیس-جمهور-چین؛-نقش-پاکستان-را-در-روند-صلح-افغانستان-مهم-میداند

رئیس جمهور چین میگوید که از روند مصالحه در افغانستان حمایت میکند، اما نقش پاکستان در این امر مهم و انکار ناپزیر است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نخستین روز سفرش به قرغیزستان عصر امروز با شی جینگ پینگ رئیس جمهور خلق چین دیدار کرد.

در این دیدار رئیس جمهور گفت که صلح به منفعت تمام منطقه است و نقش و همکاری چین در اجماع منطقوی مذاکرات صلح با طالبان و همچنان پس از موافقتنامه صلح، مهم می باشد.

رئیس جمهور تداوم همکاری منطقوی در خصوص مبارزه با تروریزم را پس از صلح با طالبان حتمی دانست و ضمن تشکر از همکاری های چین گفت که افغانستان و چین با گذشت هر روز از طریق اتصال منطقوی در حال نزدیک شدن اند.

در مقابل رئیس جمهور چین با اشاره به مناسبات دوستانه افغانستان و چین گفت که کشورش در کنار همکاری های انکشافی با افغانستان، سطح واردات زعفران، جلغوزه و سایر محصولات را از این کشور بلند خواهد برد.

رئیس جمهور شی جینگ پینگ ضمن قدردانی از قربانی ها و مبارزات افغانستان در برابر تروریزم، گفت که چین از پروسۀ همه شمول مصالحه تحت رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کند. وی همکاری پاکستان را در خصوص صلح افغانستان مهم دانست و تعهد سپرد که آن کشور را در زمینۀ همکاری در این پروسه تشویق خواهد کرد.

رئیس جمهور غنی گفت که حکومت افغانستان به صلح پایدار و باعزت متعهد است و به شمول پاکستان خواهان روابط حسنه با همه کشورها می باشد. وی افزود که با موفقیت پروسۀ صلح، گام های اساسی در خصوص کاهش سطح قاچاق مواد مخدر و فقر برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور چین؛ نقش پاکستان را در روند صلح افغانستان مهم میداند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد