راهبرد-جدید-آمریکا-به-نفع-افغانستان-نیست

حامد کرزی، رئیس جمهور سابق کشور می‌گوید: راهبرد جدید آمریکا به نفع افغانستان نیست چرا که افزایش جنگ در اولویت این راهبر قرارداده شده و تلاش برای صلح کم رنگ است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشور امروز (پنج شنبه 20 میزان) در یک برنامه خبری در کابل گفت: راهبرد جدید امریکا به نفع افغانستان نیست چرا که افزایش نیرو و جنگ در این راهبرد در اولویت قرار دارد و تلاش برای صلح مطرح نیست.

آقای کرزی گفت: دولت امریکا نمیخواهد که جنگ در افغانستان خاتمه پیدا کند و افزایش نیرو و جنگ زمینه تقابل قدرتهای جهانی را در این کشور فراهم میکند.

کرزی بیان داشت: اگر امریکا بخواهند تروریست را در افغانستان از بین ببرد، هم امکانات اش دارد و هم توانش را، اما امریکا صادقانه برای نابودی تروریزم تلاش نمیکند.

رئیس جمهور سابق کشور گفت: سیاست سخت گیرانه امریکا علیه پاکستان تازگی ندارد و در زمان حکومت اوباما نیز چنین سیاست گرفته شده بود اما عملی نشد و سیاست ترامب نیز علیه پاکستان با شکست مواجه خواهد شد.

کرزی نقش پاکستان را در پروسه صلح حیاتی دانست اما گفت که اسلام آباد در 16 سال گذشته هیچ وقت برای آوردن صلح در افغانستان صادق نبوده است.

این مقام حکومت پیشین تاکید کرد: پاکستان مار پرورش میدهد و یک روز این مار دامن گیر خود وی خواهد شد.

راهبرد جدید امریکا بعد از چند ماه تاخیر یک ماه قبل اعلان شد و در این راهبر فشار بالای پاکستان تاکید شده است و حکومت افغانستان نیز از این راهبرد حمایت کرد.

راهبرد جدید آمریکا به نفع افغانستان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد