رهبران-القاعده-در-مناطق-زیر-حاکمیت-طالبان-جابه‌جا-شده‌اند

رییس عمومی امنیت ملی کشور می‌گوید که شبکۀ القاعده از مدت‌ها به این‌سو در حالت غیرفعال قرار داشت، اما اکنون رهبران این گروه در مناطق زیر حاکمیت طالبان جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی کشور، روز (شنبه، هشتم جوزا) طی یک نشست خبری در کابل، گفت که شماری از رهبران این گروه در مناطق مختلف افغانستان به ویژه در مناطق زیر حاکمیت طالبان جابه‌جا شده‌اند.

آقای سراج می‌افزاید که این شبکه در حال حاضر سرگرم بازسازی ظرفیت خود برای ایجاد تهدیدهای تازه علیه کشورهای غربی است. به بیان او، شبکۀ القاعده در سال‌های گذشته در حالت غیرفعال قرار داشت و اهدافش را از طریق سایر گروه‌های تروریستی دنبال می‌کرد.

رییس عمومی امنیت ملی کشور با اشاره به روابط طالبان و القاعده یادآور می‌شود که این دو گروه افزون بر روابط ایدولوژیک، روابط خانواده‌گی نیز دارند و قطع روابط بین طالبان و القاعده امکان ندارد.

احمدضیا سراج خاطرنشان می‌سازد، اگر شبکۀ القاعده توانایی گذشتۀ خود را باز یابد، تهدیدهای تازه‌یی را متوجه کشورهای غربی خواهد ساخت.

این در حالی است که گروه طالبان در توافق صلح با ایالات متحدۀ امریکا متعهد شده‌ که روابط خود را با القاعده قطع خواهند کرد. بر اساس اطلاعات نهادهای استخباراتی افغانستان، طالبان تاکنون این تعهد خود را عملی نکرده‌اند.

رهبران القاعده در مناطق زیر حاکمیت طالبان جابه‌جا شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد