رهبران-و-سیاسیون-حکومت-افغانستان،-هنوز-گروگان-گذشته-اند

محمد یونس قانونی، نماینده مردم در ولسی جرگه گفته است که بحث و گفتگو درمورد گذشته کدام دردی را درمان نکرده و هیچگونه منافع ملی، مصالح، ثبات و امنیت را در آینده کشور تضمین نمیکند.

به گزارش افغان نیوز: محمدیونس قانونی، یکی از سران جهادی و نماینده مردم درولسی جرگه امروز سه شنبه(3 – میزان) طی کنفرانس علمی در مورد برهان‌الدین ربانی و ارزش های جهاد و مقاومت گفت: رفتن به گذشته و دامن‌زدن به زخم‌های گذشته، هیچ کمکی به آیندۀ افغانستان ندارد.

آقای قانونی در مورد تاثیرگذاری برهان‌الدین ربانی در سه دورۀ جهاد و مقاومت و سپس ایجاد نظام نوین در افغانستان و نقش آن در یک دهۀ اخیر صحبت نموده و ابراز داشت که سقوط نظام در دوره جهاد مجاهدین در کشور، به اساس برنامه های سازمان یافته  پاکستان «ISI» صورت گرفت.

وی علاوه نمود، شمار زیادی از رهبران و سیاسیون حکومت افغانستان، هنوز گروگان گذشته اند و میخواهند که  نظم و فرصت‌های آینده را در گذشته اسیر بسازند.

این اظهارات در حالی‌ مطرح می شود که اخیرا یک‌بار دیگر مخالفت‌های سیاسی گسترده میان حزب جمعیت اسلامی و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمت‌یار اوج گرفته‌است.

گلبدین حکمت‌یار چندی پیش، احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان را وابسته به استخبارات پاکستان دانست و به برهان‌الدین ربانی نیز تاخت.

سپس عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت، احمد ضیا مسعود و شمار دیگری از اعضای جمعیت به اظهارات حکمت‌یار واکنش نشان داده و این اظهارات را ناشی از عقده و ذلت او خواندند.

رهبران و سیاسیون حکومت افغانستان، هنوز گروگان گذشته اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد