روند-برگشت-مهاجرین-از-کشورهای-میزبان-دامه-دارد

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده که روند برگشت مهاجرین از کشورهای میزبان و بیجا شدن خانواده ها در داخل کشور مانند سال های قبل همچنان ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان آمده است که این وزارت یک نهاد پالیسی ساز و هماهنگ کننده بوده که در راستای مدیریت موثر مهاجرین، عودت کنندگان و بیجا شدگان به همکاری نهاد های ملی و بین المللی فعالیت می نماید.

روند برگشت مهاجرین از کشورهای میزبان و بیجا شدن خانواده ها در داخل کشور مانند سال های قبل همچنان ادامه دارد. از سال جاری میلادی تا اکنون بیش از (700000 )نفر از ایران و پاکستان به کشور برگشته اند که در میان آن ها 14400 نفر دارای مدرک و بیش از 656000 نفر بدون مدرک حضور دارند.

در میان بازگشت کنندگان یاد شده 40058هزار نفر از پاکستان ، 630875 هزار نفر از ایران،

26000 هزار نفر از ترکیه، 2287هزار از اروپا و از سایر کشورها 32102 نفر برگشت نموده اند.

همچنان تعداد بیجا شدگان داخلی در طی سال جاری به 472661 نفر می رسد و 450352 نفر نیز در این سال به محالت اصلی شان برگشت نموده است.

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان به همکاری نهادهای همکار در تالش ارایه برنامه های موثر به مهاجرین، عودت کنندگان و بیجا شدگان داخلی بوده و نیز روند ادغام سالم عودت کنندگان و بیجا شدگان را تقویت و تسهیل می نمایند.

روند برگشت مهاجرین از کشورهای میزبان دامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد