حکومت-تلاش-دارد-تا-شرایط-بازگشت-مهاجرین-مساعد-شود

وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با همتای فنلاندی اش تاکید ورزید که ما کوشش های دوامدار خویش را بخرج میدهیم تا شرایط را برای برگشت مهاجرین مساعد نماییم.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در آستانه  نشست مأموریت حمایت قاطع در مقر ناتو، با همتای خویش تیمو سوینی وزیر خارجه فنلاند دیدار نمود.

دوطرف روی مناسبات دوجانبه بحث نموده و در خصوص مسایل ذیعلاقه تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه دو کشور در مورد ساحات همکاری های دوجانبه با تمرکز روی مسایل مربوط به مهاجرین افغان در فنلند گفتگو کردند.

آقای ربانی با سپاسگزاری از دولت فنلند بخاطر ایفای سهم آن کشور در مأموریت حمایت قاطع، به همتای فنلاندی خویش خبر داد که دولت افغانستان توجه ویژه ای نسبت به مسایل مهاجرین دارد. وی افزود که دولت افغانستان کوشش های دوامدار خویش را بخرج میدهد تا شرایط را برای برگشت مهاجرین مساعد نموده و بر چالش های موجود در کشور فایق آید.

این ملاقات در لحظاتی قبل از آن صورت گرفت که وزرای خارجه 41 کشور و نمایندگان نهاد های بین المللی در مقر ناتو گردهم آمدند تا کوشش های صلح افغانستان را مورد بحث قرار دهند.     

این درحالی است که وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان چندی قبل اعلام کرده بود که روند برگشت مهاجرین از کشورهای میزبان و بیجا شدن خانواده ها در داخل کشور مانند سال های قبل همچنان ادامه دارد. از سال جاری میلادی تا اکنون بیش از (700000 )نفر از ایران و پاکستان به کشور برگشته اند که در میان آن ها 14400 نفر دارای مدرک و بیش از 656000 نفر بدون مدرک حضور دارند.  

حکومت تلاش دارد تا شرایط بازگشت مهاجرین مساعد شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد