روند-توزیع-سیمکارت-شبکه‌های-مخابراتی-۹۸-درصد-قانونی-شده-است

مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گویند که روند توزیع سیمکارت‌ها در کشور ۹۸ درصد قانونی شده و بهای انترنیت در دوسال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ نجیب‌الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی روز گذشته (چهارشنبه، ۱۸ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که روند توزیع سیمکارت‌ها در کشور  بین ۹۷ تا ۹۸ درصد قانونی شده است. 

حقانی افزوده پس از تسلط دوباره امارت اسلامی در افغانستان بهای انترنت در کشور بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته و در بخش مکالمه صوتی نیز نزدیک به ۳۰ درصد کاهش به وجود آمده است. 

او درباره جمع‌آوری عواید از ده درصد مالیات بر کریدت کارت‌ها گفت که در یک سال گذشته این وزارت توانسته تا ۵.۳ میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نماید و نظر به سال‌های گذشته، ۴۴ درصد افزایش یافته است. 

عنایت الله الکوزی، سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در این نشست گفت که ۳۹ سیستم جدید الکترونیکی و انکشافی در بخش‌های مختلف این وزارت و سایر اداره‌های حکومتی ایجاد شده و از این میان ۲۳ سیستم تکمیل و ۱۶ سیستم دیگر زیر کار است. 

نجم‌الدین ملاخیل، معاون اداری و مالی اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) در این نشست گفت استفاده از خدمات مخابراتی افزایش یافته و سیم‌کارت‌های فعال نسبت به سال‌های گذشته یک میلیون بیشتر شده است. 

ملاخیل افزود که سال‌های گذشته شمار سیم‌کارت‌های فعال در کشور به ۲۲ میلیون می‌رسید اما؛ در سال ۱۴۰۱ خورشیدی سیم‌کارت‌های فعال به ۲۳ میلیون رسیده است. 

مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گویند که این وزارت در تلاش است تا برای کاهش بیشتر بهای انترنت در کشور از قزاقستان انترنیت خریداری و برای شهروندان کشور ارایه نماید. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

روند توزیع سیمکارت شبکه‌های مخابراتی ۹۸ درصد قانونی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد