روند-صلح-افغانستان-در-کوتاه-مدت-نتیجه-نخواهد-داد

نماینده خاص سازمان بین الملل در افغانستان می گوید: صلح یک روند دامدار و زمانبر است که در کوتاه مدت نتیجه بخش نخواهد بود.

به گزارش آژانس افغان خبر: تدامیچی یامامودو، نماینده خاص سازمان ملل در افغانستان امروز دو شنبه   (۴اسد) طی نشست خبری در کابل گفت: عدم اقدام جدی در این روند به معنای متوقف شدن این برنامه نبوده و نباید در برابر آن عکس العمل منفی نشان داد.

آقای یامامودو تصریح کرد که در این روند تمامی خواسته های مردم برآورده شده و موفقیت در این برنامه اقدام از طریق مذاکره می باشد.

وی اظهارداشت، صلح سراسری زمانی حام میشود که طرفین جنگ وارد یک گفتگوی مسالمت آمیز شوند.

نماینده سازمان ملل در کشور با ابراز نگرانی از وضعیت ناهنجار افغانستان یادآور شد که داعش یک پدیده شوم برای تمام جهان بوده و افغانستان از مهمترین اهداف این گروه به شمار می رود.

او همچنان وعده می دهد که سازمان ملل در نابودسازی داعش و تروریسم با افغانستان همکار است و در تعقیب روند صلح بیشترین تلاش را به کار خواهد بست.

آقای تدامیچی تصریح کرد که افغانستان طی شش ماه اول سال جاری  بیشترین تلفات افراد ملکی اعم از زنان و کودکان را درپی داشته است که دفتر یوناما به ثبت رسانیده است.

نماینده سازمان  ملل از طرفین درگیر می خواهد تا از کشتار افراد ملکی به ویژه زنان و کودکان دست بردارند و به پروسه صلح بپیوندند.

وی از متضرر شدن افراد ملکی در حملات انتحاری یاد کرد و افزود، از هر سه نفر افراد ملکی در حملات یک تن ها طفل بوده است.

روند صلح افغانستان در کوتاه مدت نتیجه نخواهد داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد