ریاست-اجراییه-افغانستان-پیروزی-نخست-وزیر-آلمان-را-تبریک-گفت

ریاست اجراییه کشور به نماینده‌گی از حکومت و مردم افغانستان، پیروزی حزب دموکرات مسیحی المان را برای خانم مرکل و مردم آلمان تبریک گفته و خواهان توسعه و گسترش همکاری میان کابل- برلین شده است.

به گزارش افغان نیوز: ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه، پیروزی حزب دموکرات مسیحی به رهبری انگلا مرکل را در یک انتخابات دموکراتیک، شفاف و فراگیر برای ملت، حکومت و به ویژه صدراعظم مدبر دولت فدرال آلمان تبریک گفت.

دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور اظهار داشته است که افغانستان و آلمان دو دوست، همکار و متحد تاریخی هستند. حکومت آلمان به رهبری خانم مرکل صدراعظم، پس از سقوط رژیم سیاه طالبان و روی‌کار آمدن نظام جدید در کنار مردم و دولت افغانستان قرار داشته و در راستای توسعه و پیشرفت کشور حمایت همه‌جانبه کرده‌اند.

سربازان آلمانی در چوکات نیروهای بین‌المللی در افغانستان قربانی دادند، صدها میلیون دالر از کمک‌های بلاعوض آن کشور در عرصهٔ توسعه و بازسازی افغانسان به مصرف رسیده و این همکاری‌ها در سطوح مختلف ادامه دارد. نقش سازندۀ آلمان در نشست‌های وارسا و بروکسل برای ادامۀ کمک به افغانستان و حمایت آنان از نیروهای امنیتی و پولیس افغانستان قابل تحسین است. ما از قربانی‌ها و همکاری‌های دولت فدرال آلمان به افغانستان قدردانی می‌کنیم.

وی افزود، آلمان در طول ۱۶ سال گذشته نقش موثری در مبارزه با تروریزم و هراس‌افگنی، توسعه و بازسازی و تقویت روند مردم‌سالاری در افغانستان داشته است. دولت خانم انگلا مرکل در طول سه سال پسین میزبان ده‌ها هزار مهاجر افغانستان بوده و با گرمی از آنها استقبال و پذیرایی کرده است. مردم افغانستان از پیش‌آمد و برخورد انسانی آلمان‌ها قدردانی و ستایش می‌نمایند. به نماینده‌گی از حکومت و مردم افغانستان، پیروزی حزب دموکرات مسیحی المان را برای خانم مرکل و مردم آلمان تبریک می‌گوییم و امیدواریم روابط و همکاری میان کابل- برلین بیش‌تر از پیش توسعه و گسترش یابد.

ریاست اجراییه افغانستان پیروزی نخست وزیر آلمان را تبریک گفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد