رییس-جمهور-هر-بندر-خشکه-به-یک-شهرک-مبدل-می-شود

رییس جمهور غنی در دیدار با نمایندگان منتخب اتاق تجارت، گفت که بالای بنادر خشکه سرمایه گذاری وسیع صورت می گیرد و هر بندر خشکه به یک شهرک مبدل خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام دیروز با نمایندگان منتخب اتاق تجارت افغانستان در ارگ دیدار کرد.

اجمل احمدی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این دیدار گفت که انتخابات بخاطر گزینش نمایندگان اتاق تجارت پس از ۸ سال برگزار شد که در آن ۱۲ هزار عضو اتاق تجارت اشتراک ورزیده بودند که ۳۰۰ عضو بورد ولایتی و ۲۱ عضو هیئت مدیره انتخاب شدند.

وی افزود که دفاتر اتاق تجارت در ولایت های لغمان، پنجشیر، پکتیا، میدان وردک و سپین بولدک کندهار باز شده است.

در همین حال، خانجان الکوزی معاون اول و سرپرست اتاق تجارت و عتیق الله نصرت رئیس هیئت عامل اتاق تجارت از توجه رئیس جمهور به سکتور خصوصی تشکر نموده، گفتند که فاصله میان سکتور خصوصی و وزارت صنعت و تجارت کم شده است و اتاق تجارت مانند پل میان دولت و سکتور خصوصی عمل می کند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور ضمن تبریکی بخاطر انتخاب اعضای اتاق تجارت، گفت که قرارداد هزار میگاوات برق با اوزبیکستان به امضا رسیده است و در مدت ۱۸ ماه تکمیل می گردد که مشکل کمبود برق مرفوع خواهد شد.

آقای غنی افزود که سرپرست وزارت مالیه به زودی قرارداد صادرات سبزیجات و میوه جات افغانستان را با قزاقستان به ارزش یک میلیارد دالر امضا خواهد کرد.

وی گفت که حکومت و سکتور خصوصی برای انکشاف بیشتر کار کنند تا افغانستان، تزانزیتی و مرفه گردد. همچنان بالای بنادر خشکه سرمایه گذاری وسیع صورت می گیرد و هر بندر خشکه به یک شهرک مبدل خواهد شد.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش از سکتور خصوصی خواست که تلاش نماید تا افغانستان به یک کشور صادراتی مبدل گردد، زیرا شرایط برای آن آماده شده است.

این درحالی است که روز گذشته، گذرگاه تورخم از سوی مقامات حکومتی افغانستان و پاکستان به گونه رسمی به طور ۲۴ ساعته افتتاح گردید.

رییس جمهور: هر بندر خشکه به یک شهرک مبدل می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد