مسیرهای-رفت-و-آمد-میان-افغانستان-و-پاکستان-مسدود-می‌شود

حکومت پاکستان اعلام کرده که به منظور کمک به تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تمام مرزها و مسیرهای رفت و آمد میان دو کشور را به شکل موقت مسدود می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: انتخابات ریاست جمهوری کشور قرار است فردا شنبه (28 سپتامبر – 6 میزان) برگزار شود و ناامنی بزرگترین نگرانی‌ فرا راه برگزاری این انتخابات است.

گروه طالبان هشدار داده‌اند که مراکز رای‌دهی را مورد حمله قرار خواهند داد.

چند روز پیش اشرف غنی، رییس جمهور کشور در گفتگوی تلفنی از عمران خان، نخست وزیر پاکستان تقاضا کرد که در تامین امنیت برگزاری انتخابات افغانستان همکاری کند.

در اعلامیۀ حکومت پاکستان آمده است که به این منظور، از روز پنجشنبه تا یک روز پس از برگزاری انتخابات، تدابیر امنیتی و بازرسی تمامی افراد و وسایطی را که میان دو کشور در رفت آمد اند، تشدید خواهد شد.

علاوه بر این، یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نیز در روز انتخابات، تمامی راه‌های رفت و آمد میان دو کشور مسدود خواهد بود؛ به استثنای موارد اضطراری بیمارانی که به هدف تداوی میان دو کشور رفت و آمد می‌کنند.

افغانستان و پاکستان مرزهای طولانی و ناامنی دارند. مقامات دو کشور همواره از تردد گروه‌های تروریستی در این مسیر انتقاد کرده و یکی دیگر را به بی‌توجهی به جلوگیری از آن متهم کرده‌اند.

پاکستان ظرف سال‌های اخیر سرگرم حصارکشی میان دو کشور بوده و هدف از آن را کمک به تامین امنیت دو کشور اعلام کرده است.

مسیرهای رفت و آمد میان افغانستان و پاکستان مسدود می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد