سازمان-ملل-تن-مواد-امدادی-برای-بیجاشدگان-در-افغانستان-کمک-کرد

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده است که نخستین هواپیمای حامل مواد کمکی این سازمان به کابل رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگی گفته است که به انتقال هوایی مواد کمکی به افغانستان آغاز کرده و نخستین هواپیمای حامل مواد کمکی این سازمان روزگذشته( سه‌شنبه، 11 عقرب) به کابل پرواز کرده است.

به گفته کمیشنری عالی سازمان ملل متحد این هواپیما حامل ۳۳ تن مواد کمکی شامل فرش و دیگر وسایل مورد نیاز برای بهبودی وضعیت بیجاشدگان است.

این سازمان گفته است که دو پرواز دیگر برای انتقال مواد کمکی به هزاران خانواده بی‌جا شده افغان، فردا و پس فردا برنامه ریزی شده اند.

شبیا منتو، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفته است: «نیاز عاجل به منابع بیشتر می‌رود تا به همه کسانی که برای نجات از سرمای شدید زمستان به کمک نیاز دارند، رسیدگی شود».

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگی افزوده است؛ تلاش دارد تا برای نزدیک به 500 هزار بی‌جا شده، مهاجران بازگذشته و اجتماعات میزبان آنان تا آخر سال روان میلادی کمک زمستانی، فراهم کند.

این سازمان پیش از این در سال روان کمک‌هایی به شمول خیمه، مواد غذایی، لحاف، اجاق و بخاری برای 500 هزار افغان فراهم کرده است.

این در حالی است که با تسلط طالبان و قطع کمک‌های بین‌المللی، مردم کشور دچار بحران شدید اقتصادی شده است. بسیاری از شهروندان کشور برای رفع نیازمندی‌های خود مجبور به فروش اموال و سایل ضروری خانه‌های‌شان شده اند.

سازمان ملل 33 تن مواد امدادی برای بیجاشدگان در افغانستان کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد