سال-روان-افغانستان-۷-۵-میلیارد-دالر-صادرات-و-واردات-داشته-است

اداره ملی احصائیه و معلومات می‌گوید که ارزش صادرات و واردات کشور در ۹ ماه گذشته به ۷.۵ میلیارد دالر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره ملی احصائیه و معلومات امروز ( دوشنبه، 30 دلو) در خبرنامه‌ای گفته است که در 9 ماه گذشته ارزش صادرات کشور به یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون دالر و ارزش واردات به ۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون دالر رسیده است.

دراین خبرنامه آمده است که بیش‌ترین اقلام صادراتی کشور در 9 ماه گذشته سال جاری به پاکستان، هندوستان و امارات متحده عربی بوده که به پاکستان در مجموع ارزش آن به ۶۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر، به هندوستان ۴۶۳ میلیون و امارات متحده عربی با ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دالر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند که در مجموع ارزش صادرات و واردات کشور ۷.۵ میلیارد دالر می‌باشد.

اداره ملی احصائیه و معلومات می‌گوید که میوه‌های خشک در میان اقلام صادراتی کشور در 9 ماه گذشته بیش‌ترین صادرات را داشته که در مجموع ۳۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دالر می‌رسد و به همین ترتیب نباتات طبی، مواد معدنی و میوه‌های تازه در جایگاه دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

در خبرنامه این اداره آمده است که بیش‌ترین اقلام وارداتی کشور در 9 ماه گذشته از ایران بوده که در مجموع ارزش آن به ۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسد. پس از آن پاکستان با ۱ میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دالر و چین با ۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون دالر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

این اداره گفته است که مواد نفتی و روغنیات در میان اقلام وارداتی کشور در 9 ماه گذشته بیش‌ترین سهم را داشته که ارزش مجموعی آن به ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دالر می‌رسد و به همین ترتیب ماشین‌آلات، وسایط ترانسپورتی و پرزه‌جات با ۶۹۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر در جایگاه دوم و منسوجات و فلزات و محصولات فلزی در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

اداره ملی احصائیه و معلومات می‌گوید که ارزش صادرات کشور در 9 ماه سال ۱۴۰۱ به یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دالر و ارزش واردات به ۵ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دالر می‌رسید.

سال روان افغانستان ۷.۵ میلیارد دالر صادرات و واردات داشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد