سال-سال-دشواری-برای-افغانستان-خواهد-بود

مقامات دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گویند؛ افغانستان در سال ۲۰۱۷ میلادی با جنگ‌های بیشتر، افزایش آوارگان داخلی و فقر بیشتر روبرو خواهد شد.

 به گزارش افغان خبر؛ به اساس امار که دفتر سازمان ملل ارائه کرد در سال روان میلادی 9.3 میلیون افغان نیازمند کمک های عاجل بشردوستانه خواهند بود که این رقم با تناسب سال گذشته 13 درصد افزایش را نشان می‌دهد که به اساس این آمار حدود یک سوم جمعیت کشور با فقر روبرو خواهند شد.

به اساس معلومات که دفتر سازمان ملل ارائه کرد؛ در سال روان میلادی 450 هزار افغان از جنگ و ناامنی آواره خواهند شده که این رقم در سال 2016 حدود 630 هزار بوده است.

در گزارش سازمان ملل متحد گفته شده است که افغانستان به عنوان یکی از خطرناک‌ترین کشور‌های درگیر خشونت در جهان باقی می‌ماند. به قول این سازمان منازعات در افغانستان افزایش خواهد یافت، که در این میان تقریباً در سراسر این کشور گسترش یافته است.

به اساس این گزارش، 40 درصد افغان‌ها به صورت منظم غذای کافی ندارند و بیشتر از یک میلیون کودک افغان به خاطر سوءتغذی به معالجۀ طبی نیاز دارند و مرگ و میر مادران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در این برنامه داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت؛ جنگ و ناامنی عامل اصلی بی‌جاشدگان داخلی بوده است و در سال گذشته به 3.2 میلیون شهروند متثر از جنگ و حوادث طبیعی  کمک رسانی شده است.

آقای عبدالله گفت؛ در سال گذشته حدود یک میلیون افغان به کشور عودت کرده اند که در سال پیش رو این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اجراییه گفت؛ افغانستان در سال جاری میلادی به کمک 550 میلیون دالر نیاز دارد که این رقم در سال گذشته به 440 میلیون دالر می رسید.

آقای عبدالله بیان داشت؛افغانستان در سال 2017 به علت جنگ های داخلی و افزایش عودت مهاجرین از کشور های مختلف به کمک های بشری بیشتری نیاز دارد.

به گفته عبدالله؛ افغانستان پشنهاد 550 میلیون دالری را برای کمک های بشر دوستانه به مردم افغانستان را برای کشور های کمک کننده نموده که امید است آنان نیز این مبلغ را برای افغانها پرداخت نمایند.

او همچنان به نهاد های کمک رسانی اطمنان داد که روند کمک رسانی به افغان‌ها شفاف بوده و بطور موثر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر مارک باودن، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل گفت؛ 9.3 میلیون افغان در سال 2017 به کمک‌های بشری نیاز دارند واین افراد با افزایش خشونت و وضعیت بد اقتصادی روبرو می‌باشند.

این مقام سازمان ملل گفت؛ احتمال می‌رود که صد‌ها خانواده مهاجر افغان در سال جاری از کشورهای دیگر به افغانستان عودت کنند که آنها نیز به کمک‌های بشری نیاز دارند.

مارک باودن علاوه نمود؛ نیاز افغان‌ها به کمک‌های بشری در سال 2017 نسبت به سال‌های گذشته 13 در صد افزایش یافته است که یکی از علت‌های آن افزایش بیجاشدگان داخلی می‌باشد.

در همین حال اندریس سایبرگ سفیر دولت شاهی سویدن در کابل گفت؛ جنگ دوامدار عامل اصلی بیجا شده‌گان داخلی است و افغان‌ها شایسته این است که به این جنگ خاتمه داده شود و صلح در کشور آورد شود.

آقای سایبرگ گفت؛ کمک های درازمدت بشردوستانه و تطبیق ان باید صورت گیرد و کشور شاهی سودین در زمینه همواره همکاری حکومت افغانستان بوده است.

در حال حاضر صدها خانواده در ولایت‌های مختلف کشور نیازمند به کمک‌های فوری بشر دوستان هستند.

 

 

 

 

 

سال 2017 سال دشواری برای افغانستان خواهد بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد