ستاره-معارف-شهر-کابل-انتخاب-شد

وزارت معارف در آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۵ بین ۵۳هزار تن دانش آموزان شهر کابل آزمون رقابتی برای کسب ستاره معارف شهر کابل را برگزار کرد که در نتیجه عامر دانش آموز لیسه غازی عبدالله امروز این مقام را به خود اختصاص داد.

به گزارش افغان خبر: وزارت معارف طی محفلی امروز چهارشنبه (26عقرب) مقام های اول تا سوم ستاره معارف شهر کابل را اعلام کرد.

دکتور اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف در این برنامه انتخاب ستاره معارف را که به هدف رشد استعداد های دانش آموزان مکاتب همه ساله به ابتکار ریاست معارف شهر کابل میان شاگردان مکاتب دولتی و خصوصی شهر کابل راه اندازی می شود، یک قدم موثر دانسته و خواهان راه اندازی همچو مسابقات علمی در میان شاگردان سایر ولایات نیز شد.

همچنان دکتور سعید منصور رئیس معارف شهر کابل نیز در پیوند به انتخاب ستاره معارف معلومات ارایه کرده گفت: «همزمان با آغاز سال تعلیمی 1395 خورشیدی مسابقات علمی میان 53هزار تن شاگردان صنوف یازدهم مکاتب دولتی و خصوصی شهر کابل از مکاتب ذکور و اناث راه اندازی گردید که در 16 مرحله یکصد تن انتخاب و از آنجمله سه تن به نتیجه نهایی راه یافته اند که امروز مقام های اول، دوم و سوم را احراز میکنند".

در نتیجه عامر فرزند محمد ایوب دانش آموز صنف یازدهم لیسه غازی عبدالله مقام اول را از آن خود کرد، فریحه فرزند عبدالغفور دانش آموز لیسه عبدالاحمد جاوید مقام  دوم و نیکبخت دانش آموز لیسه لامعه شهید مقام سوم را کسب نمودند.

به هدف تشویق جوانان در جهت بردن سطح دانش علمی و رشد استعداد های آنها، برای برنده ستاره معارف (مقام اول) یک عراده موتر ویک پایه لپ تاپ و برای مقام دوم یک پایه کمپیوتر لپ تاپ و پول نقد و برای برنده مقام سوم جایزه نقدی اهداء میگردد.

در اخیر جوایز یاد شده از سوی وزیر معارف برای برندگان مسابقات تفویض گردید.

 

ستاره معارف شهر کابل انتخاب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد